• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 06.10.09, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas valida endale õige domeeninimi?

Üks ettevõtte elektroonilise identiteedi olulisemaid küsimusi on, milline on tema domeeninimi. Intuitiivselt kõlav ja firma kaubamärgiga seotud veebilehekülje aadress aitab kliendil ja huvilisel kiiresti õigesse veebinurka kohale jõuda. Konkurendile käest lastud loogiliselt minu ettevõtmisega seotud nimetus võib arvestava osa huvilisi panna konkurendi teenust tarbima, kirjutab Hansson, Leego amp; Partneri juhtivpartner Erkki Leego.
Inimesed otsivad intuitiivsust
Kaubamärgiga seotud intuitiivsus on oluline. On väga loomulik otsida Google`t domeenist www.google.ee, Nike`i www.nike.com-st , kommivabrik Kalevit www.kalev.ee-st. Viimaselt aadressilt leiame küll meediaportaali ja maiustuste info saamiseks tuleb pöörduda lehele www.kalev.eu.
Mõnikord võib sobiliku nime leidmine päris keeruline olla - Coca-Cola Plaza kino leiame nimetuste www.superkinod.ee ja www.forumcinemas.ee alt. Kumbki ei ole intuitiivne.
Õnneks on otsingumootorite arenguga täpselt õige intuitiivse nimetuse välja nuputamine muutumas vähemtähtsaks. Üldjuhul leiab vajaliku ettevõtte veebiaadressi Google otsingutulemuste esimeselt realt. Sellegipoolest tasub sobiliku nime leidmisega vaeva näha. Mõnetähelise domeeni sisestamine on kasutajale mugavam kui otsingumootori abi kasutada.
Kes ees, see mees
Üks selge reegel domeeninime valimisel on nii nagu kaubamärkidega ikka – kes varem hea nime endale registreerib, see seda ka kasutada saab. Kellele kuulub domeen www.arvuti.ee? Või millise brändi juurde jõuab lehelt www.renault.ee? Viimane näide on küll pigem erand – avalehelt leiavad uue viite nii konjaki kui autosõbrad. Tavaliselt saab domeenikasutusõiguse esimesena jaole jõudnud. Kuulus ju www.renault.ee aastaid Renaulti müügiga seotud ettevõttele Info Auto.
Firma nimi vali domeeninime järgi
Ei ole enam ebatavaline, et uue firma nime valimisel või muutmisel lähtutakse interneti identiteedivõimalustest. Minu enda ettevõtte Hansson, Leego & Partner asutamisel oli nimevaliku üheks oluliseks kriteeriumiks sobiliku domeeni olemasolu. Iga nime idee puhul järgnes kohe kontroll veebist - kas nimele vastav domeen on veel vaba. Kui olime jõudnud asutajate perekonnanimedest koosneva komplektini „Leego, Hansson & Partner“ või „Hansson, Leego & Partner“, oli just domeeninime saadavus ja kõla otsustavaks kaalukeeleks.
Www.hlp.ee oli vaba ja kõlas meie jaoks hästi.
Eestis domeenime saamise reeglid muutumas
Läbi aastate on olnud asjaliku veebinime valikul üheks suureks riskiks Eesti domeenimede väljaandmise korraldus. Kõikide domeenimede puhul, nii avalikus kui erasektoris, on ootamatult otsustavaks asutuseks Eesti Hariduse ja Teaduse Andmesidevõrk (Eenet). Eeneti käes on olnud suur võim. Ainult nemad otsustavad, kas vastav alamdomeeninimi võetakse kasutusele või mitte. Kolm nimevalikuga seotud olulisemat Eeneti reeglit on:
1) 2. taseme (*.ee) nimetuse valimist võimaldatakse ainult juriidilistele isikutele
2) Igale taotlejale võidakse registreerida üks domeen
3) Kaebused registreerija tegevuse kohta saab esitada e-kirja teel aadressile [email protected]. Kaebused vaatavad läbi INTERNICis registreeritud .ee administraatorid, kelle otsus on lõplik.
Nimetatud reeglitest on eriti palju emotsioone tekitanud kaks viimast. Kui ettevõttel on mitu kaubamärki, siis erandina on võimalik saada registreering ka neile. Eeneti kiituseks peab ütlema, et üldjuhul on nad domeeninimede väljaandmise haldamisega hästi hakkama saanud.
Eesti domeeninimede halduse korraldus on õnneks värskenemas. Täpsemalt saab sellest lähiajal kuulda infotehnoloogia konverentsil „Visioonist Lahendusteni 2009“.
Domeeninime valikul lähtu:
1) Lühidusest – parem on nimi, mida on võimalik kiiresti vigadeta sisestada
2) Kaubamärgist – kõige intuitiivsem on otsida kaubamärgi nimetusele vastavat domeeni
3) Firma nimetusest või selle lühendist
4) Valdkonnas olulistest asjade- ja ametinimetustest
5) Üldjuhul otsib eestlane *.ee domeeni
6) Tegutse kiiresti – kes enne registreerib, see nimetuse endale saab. Kohe varsti saab ametlikult ka mitu domeeni taotleda.
7) Ole kaval – sama asja saab alati nimetada natuke teistmoodi
8) Rahvusvahelisel turul toimetamiseks broneeri ka rahvusvahelised domeenid fimanimi.com, firmanimi.eu ja kõikvõimalikus sihtturud
Erkki Leego, Hansson, Leego & Partner juhtivpartner

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele