Nagu detsembris ikka kombeks, viskame ka meie pilgu käesoleval aastal maailmas läbi viidud parimatele PR-projektidele.
Äramärgitud projektid on saanud mõnel konkursil tunnustust, ületanud mitmekordselt klientide ootusi või paistnud millegi erilisega teiste seas silma. Kindlasti pole nimekiri lõplik, kuid annab põgusa ülevaate laias maailmas tehtust. Kellel on nimekirja huvitavaid projekte lisada, jätke kindlasti kommentaaridesse märk maha.
Parim sotsiaalmeedia säästuprojekt (IKEA Facebook Showroom) - IKEA Malmö poe avamise tutvustamiseks aitas Rootsi juurtega reklaamiagentuur Forsman & Bodefors korraldada andeka sotsiaalmeedia säästukampaania. Malmö poe juhatajale loodi Facebooki konto, kuhu viimane laadis kahe nädala jooksul IKEA mööbliga sisustatud näidistubade fotosid. Veebikanalite kaudu pandi liikvele sõnum, et inimesed, kes lisavad fotodel olevatele mööbliesemetele omanimelise tag`i, saavad toote endale. Kampaaniat ja selle väga häid tulemusi tutvustab allolev video.
Lisainfo:
http://www.youtube.com/watch?v=P_K1ti4RU78
Parim videolahendus (Rioja veinipiirkonna tutvustus) – palka tuntud dokumentaalfilmide režissöör, püstita eesmärk (Rioja veinide populariseerimine inglisekeelses internetis) ja võid olla kindel, et tulemus ületab ootusi. Eelmisest aastast on meeles sama hea veebidokumentaal kohvijoomise traditsioonist (Google: Espresso, the story, the coffee and you).
Lisainfo:
http://www.ciaprochef.com/rioja/
Parim Corporate Social Responsibility projekt (Deloitte - How Green is Your Footprint?) –
Ligi 44 000 töötajaga ärikonsultatsiooniteenuseid pakkuv ettevõte Deloitte pani eelmisel aastal paika firmasisese sotsiaalse vastutuse programmi, mille oluliseks osaks on loodusressursside ka keskkonna mõistlik kasutamine. Säästva mõtteviisi kinnistamiseks loodi mitmeid firmasiseseid tööriistu nagu oma rohelise jalajälje testimise võimalus ettevõtte siseveebis, „rohelised meeskonnad“ kontorites üle maailma, roheliste töötajate edetabelid ja palju muud. Projekt tõmmati käima 2009. aasta jaanuaris. Tänaseks on oma jalajälge testinud 24 500 töötajat ning projektist on saanud Deloitte`i töötajate seas hitt. Ettevõtmise muudab veelgi tänuväärsemaks see, et tegemist on pikaajalise projektiga, mille käigus üritatakse muuta ettevõtte protsesse keskkonnasõbralikumaks.Lisainfo:
http://public.deloitte.com/media/0146/ar/cr_responsibility_to_world.htm
Parim tootetutvustus (Rallimäng Dirt 2) – Ken Block, kes on tuntud kui Subaru trikisõitja, üllatas rallimängu Dirt 2 lansseerimisele tulnud mängufänne reaalse rallisõidu kogemusega. Valitud fännidelt haarati käest mängukonsooli pult ning lasti hetk hiljem läbi elada kogu rallimäng, millega nad telekaekraani vahendusel harjunud olid. Fännide tagasiside oli väga positiivne – emotsioonid videol räägivad enda eest. Sarnast lansseerimismudelit kasutati Dirt 2 puhul mitmel pool maailmas ning mängu saadab siiani edu.
Lisainformatsioon:
http://www.youtube.com/watch?v=z3obxPwn6QE
Parim „out of the box“ mõtlemisega PR-lahendus (Duracell Power Lodge) – juba teist aastat järjest asub New Yorgi Times Square`il Duracelli Power lodge, kus iga huviline saab rattal pedaale sõtkudes anda panuse uue aasta numbribänneri energiaga toitmiseks. Dünamode abil tekitatud energia talletatakse Duracelli akudesse, mis omakorda toidavad aastavahetusel numbrikombinatsiooni 2010 ja garanteerivad selle helendamise veel mitmeks päevaks. Lisaks energia tootmisele saavad külalised hoones jalga puhata, mobiile laadida ja mängukonsoolidel lahinguid pidada. Iga külastaja veetis hoones keskmiselt 31 minutit, uudist märkas ligi 300 miljonit silmapaari ning kohapeal käis 200 000 inimest (2008/2009 andmed).
Lisainformatsioon:
http://www.duracell.com/power2009/
Lauri Levo, Vare&Jaakkola omanik
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?