Mis saab müügist järgmisel aastal? Mis on need trendid, mis mõjutavad kliente ja millele tasuks müügiedu saavutamiseks tähelepanu pöörata? Kuidas müüa ja kliente ostma saada?
Aastavahetus on kõigest pooleteise nädala kaugusel ja seljataha jääb pöörane ja iseseisva Eesti raskeim aasta. Müügikäibed on kukkunud, paljud ettevõtted lõpetasid kollapsiga, suur hulk inimesi on ilma tööta. Müümine nii sise- kui välisturule on võtmesõna, mis aitab nina vee peal hoida ja taastuda kriisist. Ükski majandusastroloog ega analüütik ei suuda ennustada aga seda, mis tuleb homme.
Järgnevate päevade jooksul pakun välja mõningad faktorid, mis mõjutavad meie müüki pisut ulmekirjandusliku numbriga 2010. aastal.
Esimene oluline mõjur on sotsiaalne meedia, mis on vaieldamatult kujunenud mööduva aasta "hitiks". Mida see nö tavalistele müügiinimestele tähendab? Seda, et aastal 2010 teevad paljud kliendid oma ostuotsuseid mitte pelgalt reklaamile ja müügijutule tuginedes, vaid koguvad sageli enne vastavat teavet oma võrgustikest, foorumitest ja blogidest. Keegi ei taha riskeerida oma rahaga ja sotsiaalvõrgustikud annavad võimaluse vastava info saamiseks õige otsuse langetamisel.
Paraku peavad paljud ettevõtete juhid ja müügiinimesed sotsvõrgustikes osalemist ajaraiskamiseks ja kulutavad jätkuvalt energiat ja vahendeid traditsioonilistele kanalitele ning tegevustele panustades. Väga paljud siiani edukalt äri teinud ettevõtjad ei tea, mida see kõik täpsemalt annab ja kas see on mingi moevool, mis täitub peatselt rämpsuga ja lämmatab iseennast.
Selge see, et ei sind ega ka mind ei huvita näiteks twitterist lugeda pahna stiilis “mul on täna pohmell, eile oli kõva pidu”, kuid see ei tähenda, et peaksime samasugust teavet ise edasi andma. Blogimine ja säutsumine annavad võimaluse pakkuda enda oma potentsiaalsetele klientidele väärtust ning seda saab anda praktiliselt iga firma ja iga müügiproff. Kuidas sina saaksid oma huvigrupile väärtust ette pakkuda? Mida sa saaksid selleks teha? Esita endale need küsimused ja uuri seda teemat lähemalt või pöördu vajadusel vastava ala ekspertide poole.
Kedagi ei saa sundida selles mängus kaasa lööma, kuid selle üha paisuva trendiga tuleb arvestada. Sellekohaseid artikleid ja tasuta õppevideosi on tuhandeid, kes tahab oma klientidega suhet luua, kasutab seda võimalust. Täpselt aasta pärast samale tõdemusele jõudes on lihtsalt 12 kuud möödunud ja muud ei midagi.
Niisiis, aasta 2010 on jätkuvalt sotsiaalmeedia võidukäigu aasta ja selle mõju müügile ja ärile on vaieldamatu. Nüüd tuleb igaühel analüüsida, kuidas selle abil oma müügitulemusi tõsta.
Seotud lood
Sotsiaalse meedia plahvatuslik kasv ning üha suurenevad võimalused on masu ajal üks kasulikumaid vahendeid sihtgrupini jõudmiseks, kirjutab Mainori Kõrgkooli internetiturunduse õppejõud Rode Luhaäär.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.