Sotsiaalse meedia plahvatuslik kasv ning üha suurenevad võimalused on masu ajal üks kasulikumaid vahendeid sihtgrupini jõudmiseks, kirjutab Mainori Kõrgkooli internetiturunduse õppejõud Rode Luhaäär.
Järgneb Rode Luhaääre kommentaar.
Hoolimata mitmete asjade vähenemisest saab alanud aastat alustada teadmisega, et midagi on ka suurenemas. Seda näiteks turundusvaldkonnas, kus digitaalne turundus (Eestis tuntud rohkem kui internetiturundus) jätkab oma haarde laiendamist.
Eelnev aasta andis tähenduslike signaale, et internetil on eraldiseisev ja tähtis roll turunduses ning kommunikatsioonis üldisemalt. Seda nii maailmas kui ka Eestis. Internetis kasutatavate võimaluste arv kasvab pidevalt ning uuenduslikumad portaalid ja lahendused kaasavad sageli lühikese aja jooksul sihtgruppe, mille kaasamine läbi teiste turunduskanalite oleks võtnud aastaid.
Internetiturundus muutub valikust vajaduseks. Eelmisel aastal möödus Inglismaal esmakordselt internetireklaam telereklaamist, Facebooki kasutajaskond ületas oma arvult maagilise 350 miljoni piiri ning sõna Twitter ei vaja suurele osale veebikasutajatest enam väga pikka selgitamist.
Nende kõnekate faktide taga on aga suured auditooriumid, mis on tegelikult ka potentsiaalne klientuur, mida internet ühendab. Kõik need arengud on loovalt Eesti turundajate sekka jõudnud: märgiks näiteks mitmetesse tuhandetesse ulatuv fännide arv õlletootja Facebooki teemalehel, ettevõtete Twitteri kataloogi loomine või Eesti ettevõtete jõulukaartide TOP, mis aasta lõpus pälvis palju tähelepanu ja pakkus huvitavat vaatamist.
Internetiturundus aastal 2010 on suhtlemine. Sotsiaalse meedia plahvatuslik kasv ning üha suurenevad võimalused on praeguse majandusolukorra juures üks kasulikumaid vahendeid sihtgrupini jõudmiseks, kuna see on üldiselt tasuta.
Facebooki esindajaga suheldes selgus, et lisaks kasutajate arvu tõusule hoitakse sotsiaalvõrkude puhul näppu pulsil ka sotsiaalvõrgustikes veedetaval ajal, mida näitab ilmekalt ka üha uute ning huvitavate võimaluste lisamine.
Juba eelmisel aastal tegid paljud ettevõtted sotsiaalvõrgustikes algust, jõudmaks soovitud sihtgrupini. Pikemalt ette vaadates tasuks kindlasti mõelda ka sellele, et sotsiaalturundust kasutavate ettevõtete arv tõuseb märgatavalt, mistõttu tuleb erinemiseks ja kaasamiseks juba aegsasti astuda järgnevaid samme.
Seetõttu osutub üha tähtsamaks mitte kanal, vaid viis, kuidas sihtgruppi "kõnetatakse". See tähendab, et kandev roll on internetiturunduses kampaania ideel ning teiste digitaalsete kanalite kaasamisel.
Siinkohal on hea jälle meelde tuletada palju kiidetud ning erinevate auhindadega pärjatud spordijalatseid tootva ettevõtte digitaalset turunduskampaaniat. Tehnilisi vahendeid kasutades teisaldati läbi joostud kilomeetrid internetti, kus sporditulemusi oli võimalik visualiseerida.
Kampaania raames pakutavate interaktiivsete võimaluste kasutamiseks tuli muidugi osta erilised spordijalatsid, mille hulka kuulus ka spetsiaalne sammuloendur. Veebilehel paiknevaid andmeid oli võimalik jagada ning võrrelda ka teiste portaali kasutajatega – seega jällegi suhtlus.
Internetiturundus ei pea piirduma ainult internetis info kuvamisega, sageli võimaldab erinevate digitaalsete vahendite kombineerimine luua väga kaasahaaravaid kampaaniaid.
Kampaania haaravust suutis suurepäraselt näidata ka üks Itaalia autotootja, kes võimaldas auto kütusekulu andmed salvestada mälupulgale ning neid veebikeskkonnas analüüsida. Kuna kampaania lubas kasutajail veebi abiga kütust kokku hoida, pälvis see muidugi suure tähelepanu.
Interaktiivsete kampaaniate puhul ongi hea seada tulemuseks tavaellu teisaldatav väljund, sest kõige enam kaasab inimesi kindla ja kasuliku eesmärgini viiv tegevus. Seoses meid ümbritseva teabe pideva suurenemisega ongi efektiivseimaks kasutajate kaasamise võimaluseks interaktiivsed ning visuaalsed lahendused.
Info maht internetis on sedavõrd suurenenud, et veebiavarustes liikuval inimesel on üha vähem aega süvenemiseks, mistõttu lihtsam ja kvaliteetsem üldmulje või kaasav lahendus saab sageli otsustamise aluseks.
Seepärast suhelge ka visuaalselt ja püüdke kasutajate tähelepanu, olgu selleks videolahendused või mobiilturunduse kasutamine. Nutitelefonide kasutajaskonna kasvamine lubab arvata, et mobiilne turundus käsitleb edaspidi pea samu lahendusi, mida hetkel teostatakse internetiturunduses, ja veel enamgi.
Rääkimine on teostamisest lihtsam, ent kui eesmärgid ja visioon on olemas, siis innovaatilises Eestis kompetentsi taha asi kindlasti ei tohiks jääda.
Seotud lood
Mis saab müügist järgmisel aastal? Mis on need trendid, mis mõjutavad kliente ja millele tasuks müügiedu saavutamiseks tähelepanu pöörata? Kuidas müüa ja kliente ostma saada?
Sotsiaalmeedia ei ole raketiteadus. See on tasuta ja arusaadav igale teismelisele. Kõik, mida vaja läheb, on internetiühendusega arvuti ja natuke sõnaosavust. Miks on siis mõni ettevõte edukam tasuta ressursside kasutamisel kui teine?
Kuigi räägitakse uutest kogukondadest ja huvirühmadest, mis sotsiaalvõrgustikes suhtlevad, on need võrgud ainult vahend suhtlemiseks, sest suhtlus ise on suures osas samaks jäänud.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.