• OMX Baltic−0,49%272,5
  • OMX Riga−0,43%868,75
  • OMX Tallinn−0,22%1 738,4
  • OMX Vilnius−0,21%1 051,82
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,18%8 199,12
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,94
  • OMX Baltic−0,49%272,5
  • OMX Riga−0,43%868,75
  • OMX Tallinn−0,22%1 738,4
  • OMX Vilnius−0,21%1 051,82
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,18%8 199,12
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,94
  • 19.02.15, 07:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuameti luuramine on ilmselt ebaseaduslik

Maksuameti kontrollidest spordiklubide parklates räägitakse igas spordiklubi saunas. Tõenäoliselt on selline kontrollitegevus ebaseaduslik, kirjutab vandeadvokaat Vahur Kivistik.
Vahur Kivistik
  • Vahur Kivistik Foto: Erakogu
Mäletatavasti korraldas omaaegne NLKP peasekretär Juri Andropov päevasel ajal kinosid külastanud inimeste kontrollimist, et ega keegi kibedast tööajast kino vaatamas ei käi.
Maksu- ja tolliamet (MTA) on alustanud massilist spordiklubide parklate kontrolli, et teha kindlaks firmaautosid, mida kasutatakse erasõitudeks. Kontroll on sedavõrd ulatuslik, et sellest räägitakse juba iga spordiklubi saunas.
Nii nagu nõukogude ajal kehtis range „sotsialistlik seaduslikkus“, peab ka MTA tegevus põhinema õigusnormil. Paraku on enam kui küsitav, kas maksukorralduse seadusest alus selliseks lauskontrolliks on üldse tuletatav. Teatavasti saab maksumenetlust läbi viia konkreetse maksumaksja kohta, st menetluse eelduseks on kontrollitava eelnev väljaselekteerimine. Isegi kui maksuamet väidab, et ta alustabki kontrolli konkreetse isiku kohta tema sõiduki numbri ülestähendamisega, tasub rõhutada, et isegi sõiduki numbri üleskirjutamiseks peab olema õiguslik alus. Paraku sellist alust maksukorralduse seadusest ei leia, seadus ei sätesta kontrolli kontrolli alustamata.
Olen ka varem paaril korral juhtinud tähelepanu, et MTA viis kontrollida isikut ilma formaalset kontrolli alustamata on ebaseaduslik. Halduskohtud, aga ka MTA ise on tunnistanud õigusvastaseks terve rea MTA tegevusi ja kirju, mis olid suunatud kontrolli või eelkontrolli sisulisele tegemisele ilma seaduses nõutud formaalsusi täitmata.
Seekord on lugu pikantne ka veel seetõttu, et massilise autonumbrite ülestähendamisega riivatakse paljude inimeste privaatsusõigust. Kuhu need andmed pärast pannakse või kuidas neid kasutatakse, on ebaselge. Samas on igal isikul õigus teada, kas ja milliseid andmeid riik tema kohta kogub. MTA peaks avalikult selgitama, mitme isiku andmeid on ta praeguseks parklate aktsiooni kaudu kogunud ja kuidas toimub andmete töötlemine ning kaitsmine.
2014. a vastu võetud autode maksustamist puudutavad seadusmuudatused on tänaseks juba kaasa toonud igati loogilise jätkuna Porsche kaubikud. Kino, kuigi ilma Andropovita, jätkub.

Seotud lood

Uudised
  • 18.04.16, 07:15
Erisoodustus saab uue hinna
Rahandusministeerium tuleb välja seaduseelnõu ettepanekuga, mis muudab oluliselt tööautode maksustamist.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele