Idufirma Fits.me müük jaapani e-kaubandushiiule Rakuten ei ole üksnes järjekordne edukas tehing, vaid võtab ka Arengufondilt pingeid maha, leiab Äripäeva ajakirjanik Kadri Põlendik.
- Äripäeva ajakirjanik Kadri Põlendik. Foto: Andras Kralla
Kui palju asjaosalised kasu said, keegi rääkida ei saa ega ilmselt tahagi. Võiks aga eeldada, et hoolimata
Fits.me pikaaegsest nigelast seisust suutsid investorid korraliku kasumi välja kaubelda.
Kui mullu sügisel tuli uudis, et Fits.me saab 7 miljoni euro suuruse investeeringu, mis läheb kahjumi katmiseks ning samuti tuli alla hinnata ettevõtte väärtust, tekitas see palju pahameelt. Tol korral
paigutas Fits.me-sse juba mitmendat korda raha ka
Arengufondi investeerimisettevõte
SmartCap, mis toimetab sisuliselt maksumaksja rahaga. Kerkis õigustatud küsimus, miks pumbatakse jätkuvalt riigi raha ettevõttesse, mis ei ole kaheksa aastaga märkimisväärset edu näidanud.
Uus kodu
Nüüd, kui
Fits.me on leidnud omale uue kodu Rakuteni tiiva all, võiksid usutavasti kõik asjaosalised rahul olla. Vähe sellest, et senised investorid on saanud usutavasti arvestatava rahalise võidu, võib ka kindel olla, et Fits.me rohkem SmartCapilt raha ei saa ja sellevõrra on nii nende kui ka Arengufondi kirumiseks vähem põhjust.
Rahu ei anna aga see, et siiani pole selge, kui palju täpselt siis SmartCap oma 1,4 miljoni euro suurusest investeeringust võitis. Arusaadav, et
Rakuten on börsiettevõte ega saa kõike tehinguga seonduvat avaldada, ent kui mängus on avalik asutus ja avalik raha, võiks ka avatust rohkem olla.
Seotud lood
Eelmisel aastal investeeriti Eesti idufirmadesse kokku 70,4 miljonit eurot, mis on 2,3 korda rohkem kui 2013. aastal.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.