Järsk pööre jagamismajandusse võib teha rohkem halba kui head, kirjutab suhtekorraldaja ja taksoettevõtjate liidu juht Raul Kalev.

- Raul Kalev Foto: Raul Mee
Põhjuseid tasub otsida tegeliku ja näilise jagamisäri põhimõttelises erinevuses. Paarikümne aasta eest Ameerika Ühendriikides hoogustunud jagamine kui keskkonnasäästlik eluviis on praeguseks kasvanud laiahaardeliseks äriks, mis traditsioonilisi reguleeritud majandusruumis tegutsevaid ettevõtteid ebaausate võtetega ründab. Ajast, mil jagamine tähendas üksteise kütusekulu osalist kinnimaksmist, on saanud romantiline nostalgia. Sest seda ei saa vahendada.
Praegu kasutatakse küll sama sõna, kuid sisu on teenuste müük võimalikult kõrge kasumimarginaaliga. Enamasti kopsakat vahendustasu nõudvate äppidega. See on nüüd nende äri, mitte enam inimeste vaheline siiras kokkuhoiule suunatud ponnistus.Kui unustada hetkeks kogu muinasjutt jagamisest Kalle Pallingu võtmes, siis võime neid tehnoloogilisi platvorme vaadelda vabalt kui õmblusvabrikut, mis kulude optimeerimise eesmärgil on palunud kõigil töötajatel hakata FIEdeks, seadnud neile riigi madalaimad teenuse hinnad, rentinud neile õmblusmasinad ja palunud vaadata ise, kuidas oma maksud makstud saavad. Kui osadele tehnofriikidele see mudel meeldib, siis minule ja kogu taksosektorile mitte. Sest see hägustab ausa konkurentsi. Sellise ärimudeli puhul tuleb hakata valvsalt jälgima, millist turuosa antud jagamisettevõte oma sektoris omab.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.