Sakslaste isu Eesti turule siseneda näitab, et siinne turg ei ole oma atraktiivsust kaotanud, leiab ajakirjanik Marge Väikenurm.
- Marge Väikenurm Foto: Eiko Kink
Saksa riigifirma Deutsche Bahni transpordifirma Arriva on Eestis maad kuulanud juba tükk aega, oma paar aastat. Otsinud kohta turul, näiteks kurameerinud Pruuli-Vichmanni GoBusiga. Teine lugu on Saksa odavpoodide keti Lidliga, mis on juba üle kümne aasta Eesti suunas piielnud. Astunud kord sammu siia turule ja siis kibekiirelt põgenenud.
Nüüd tuleb Lidl teisele katsele. Seega usub nii Eesti kui Läti potentsiaali. Lidl on juba ennast edukalt sisse söönud Leedu turule, kus on suutnud teised konkurendid värisema panna. Eriti kõnekas on Leedu Maxima esmakordne käibe kukkumine eelmisel aastal, kuid oma hoobi on saanud ka teised tegijad.
Eestis on discounter-tüüpi pood ehk Säästumarket hääbumas, pakkudes vaba ruumi Lidlile. Peale selle kulub konkurents ära Leedu tegijale Maximale.
Samas on olnud teisigi, kelle tulekus on kaheldud – näiteks Bauhaus ja Sportsdirect. Aga nad ikkagi tulid. Kui ettevõte teab, kuidas uuele turule sammuda, ja näeb selles majanduslikku mõtet, on teda keeruline peatada.
Lisaks jääb alati variant, et Lidl ostab mõne siinse tegija üles – näiteks Rimi.
Igatahes ei ole vahet, kas Eestisse tuleb tulevad Arriva ja Lidl või üks neist. Konkurentsi mõttes annaks see nii või naa rahulikult kulgevatele konkurentidele hoogu juurde, sunniks vaeva nägema, samuti oleks rohkem valikuvabadust klientidel. Ning tõestaks, et Eesti pole pommiauk, kust suured tegijad jalga lasevad – loodus tühja kohta ei salli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.