Tööriistakast, mida ei kasutata, on nagu kappi tolmu koguma jäänud stiilitu rõivas, leiab Ice Design OÜ omanik Terje Tammekivi.
- Terje Tammekivi Foto: Erakogu
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) on loonud tööriistakasti, kuhu kuuluvad nii uus kirjašrift kui ka rändrahn. Turundajatelt on saanud see kriitikat ning tulemus ei leia laialdast kasutamist.
Vaataks uut brändi väikeettevõtte positsioonilt. Elementaarse komplekti väikeettevõtte brändist moodustab logo, pildipank ja veebileht. Selle loomiseks on abi vaja nii disaineritelt kui veebiarendajatelt.
Kirjašrift on samuti oluline osa brändist, kuid väikeettevõtte jaoks vahest mitte nii oluline. Rõhku pannakse pigem oma teenuste ja toodete info tõlkimisele sihtriigi keelde selleks, et jõuda oma kliendini. Loomemajanduse ettevõtete (disainerid, tõlkijad) abi eksportijatele (tootmine) olekski üks võimalus, mida kasutada.
Otsekontaktid ja messidel osalemine on oluline. Samas võiks toetada ka reklaamikampaaniad veebis, veebiarendajate ja disainerite poolt loodud kampaanialehe külastatavust saaks mõõta ja seega hinnata raha kasutamise otstarbekust. EAS võiks pige toetada eksportivaid väikeettevõtteid otsetoetusega, 10% ettevõtte brändilahenduse loomise kuludest katab EAS.
Otsetoetus tõlkijatele, disaineritele ja arendajatele oleks efektiivsem kui anonüümne ja universaalne lahendus, mida ei kasutata. Piltlikult: parem on aidata väikeettevõttel luua unikaalne ja stiilne disainerülikond, selle asemel et pakkuda odavat ja masstoodanguna loodud T-särki rändrahnu pildiga. Sellised stiilitud riideesemed koguvad kapinurgas tolmu ning ei leia kasutamist.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.