• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 23.02.18, 05:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vabaduse väljakust uuesti parkimisplatsi ei tee

Tallinna volikogu aseesimees Mart Luik üritab ilmselt kella tagurpidi keerata, kui ütleb, et moodsas linnaplaneerimises on loogiline anda eelistus jalakäijatele, jalgratturitele, ja ühistranspordile. Kuid sellega ei tohi kaasneda sõiduautode liikumise takistamine. (19.02. ÄP)
Taavi Aas
  • Taavi Aas Foto: Postimees/Scanpix
Ma ei tea kuigi palju inimesi, kes sooviks tagasi aega, mil Vabaduse väljak oli parkimisplats. Ma ei tea ka neid, kes sooviksid, et Raekoja platsil sõidaks ringi autod. Jah, vanalinnas ja Vabaduse väljakul on autode liikumine takistatud. Aga need otsused on tehtud ja inimesed on need omaks võtnud. Ma ei kujuta ette, et praegu ka kõige populistlikum jõud tuleks võitlema selle eest, et Vabaduse väljakule saaks autoga sõita.
Linnavalitsuse kurss on järgmine: uued, avaramad ühendused kesklinnast väljapoole ning teisalt jalakäijate ja ühistranspordi prioriteet kesklinna. Kesklinnast väljas olevaid avaramaid ühendusi sümboliseerivad Haabersti ristmik, kavandatav Tallinna väike ringtee ning varasemast Ülemiste ristmik. Kesklinna uusi lahendusi aga sümboliseerivad peatselt teoks saav peatänav ja uuenev Gonsiori tänav. Autode ja jalakäijate vahel tuleb leida tasakaal ja just see – kesklinn ennekõike jalakäijatele, kesklinnast väljas aga paremad ühendused autodele, seda kompromiss just kujutabki.
Kahju on vaadata, et Luik räägib tasuta ühistranspordist vaid halba, kuid pole imestada, tema esindatav poliitiline jõud (või mõlemad?) andisid kampaania vältel tasuta ühistranspordi kohta vastakaid signaale. Võib vaid arvata, et nad kaotaksid selle esimesel võimalusel, kuna tegemist pole ju nende kätetööga. Samas on 88 protsenti tallinlastest tasuta ühistranspordi poolt.
Kui Luik üritab öelda, et Tallinna ühistransport tervikuna on väga halb, siis arvamusuuringud viitavad, et kasutajate hinnangud on pigem positiivsed (septembrikuine Turu-Uuringute küsitlus viitas, et Tallinna ühistranspordiga on rahul või väga rahul 80% küsitluses osalenuist, rahulolematuid on vaid 5%.)

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele