• OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,26%865,8
  • OMX Tallinn0,16%1 833,1
  • OMX Vilnius0,51%1 141,77
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,16%8 584,61
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,21
  • OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,26%865,8
  • OMX Tallinn0,16%1 833,1
  • OMX Vilnius0,51%1 141,77
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,16%8 584,61
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,21
  • 08.08.18, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valimiskampaania tuleb enneolematult võigas

Peatselt algav riigikogu valimiste turunduskampaania tuleb enneolematult agressiivne, sest parteidel on kaalul rohkem kui ühelgi varasemal valimisel, leiab Ettevõtluskõrgkooli Mainor turunduskommunikatsiooni õppejõud Aet Kull.
Valimiskampaania tuleb enneolematult võigas
Seekord on reaalne võimalus, et riigikokku pääseb vähem erakondi kui eelmistel valimistel. Ühtlasi pole kunagi varem olnud nii paljud poliitilised jõud poliitilises turunduses nii kõrgel tasemel. Kuna uuematel tulijatel on realistlik lootus kõva tulemus teha, siis tähendab see seda, et vanadel olijatel on enneolematu hirm.
Kampaaniast tuleb ennekõike turunduslahing, sest maailmavaatelised piirid on niivõrd hägustunud. Näiteks Reformierakond ja sotsid on kultuurilistes küsimustes peaaegu identsed, majandusteemadel jälle lepitamatud. Keskerakond ja EKRE sihivad mõlemad vähem jõukat valijat, aga rahvusküsimustes on eri leerides. Ilmavaate asemel on aina rohkem erasektorile sarnane positsioneerumine turul.
Algavasse turunduslahingusse lähevad erakonnad väga erinevate strateegiatega. Eriti on radikaalselt erinev lähenemine kahel suurel. Keskerakond tegeleb sisuturundusega ja jagab riigi raha eest maksimaalselt hüvesid oma valijale. Sisuliselt nagu mobiilioperaator, kes pakub koos liitumisega tasuta telefoni. Reformierakonnal seda võimalust ei ole, nii tegelevad nemad PRiga, sunnivad järjekindlalt avalikule ruumile oma sõnumeid ja hinnanguid peale. Nad on nagu Coca-Cola, kes immutab emotsiooni, et nende toode on värske ja lahe.
EKRE läheneb jällegi samamoodi, nagu joogalaagri korraldaja või eneseabiõpiku autor – müüb ideed, et suur süsteem on katki ja kui hakata mõnd asja teisiti tegema, muutub tüütu elu toredaks. Sotsid on nagu ökotoodete müüjad, kes püüavad intellektuaalset klienti ja toonitavad, et vähesele müügimahule vaatamata on nende toode moraalselt parim.
Valijana on oluline säilitada järgmise seitsme kuu jooksul kriitiline meel. Nigeeria petukirju me ei usu, nii võiks ka totramad valimislubadused kõrvust mööda lasta. Valik tuleks teha selle järgi, kellel on paremad realistlikud plaanid, kuidas arusaadavalt teha elu Eestis paremaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele