Peatselt algav riigikogu valimiste turunduskampaania tuleb enneolematult agressiivne, sest parteidel on kaalul rohkem kui ühelgi varasemal valimisel, leiab Ettevõtluskõrgkooli Mainor turunduskommunikatsiooni õppejõud Aet Kull.
Seekord on reaalne võimalus, et riigikokku pääseb vähem erakondi kui eelmistel valimistel. Ühtlasi pole kunagi varem olnud nii paljud poliitilised jõud poliitilises turunduses nii kõrgel tasemel. Kuna uuematel tulijatel on realistlik lootus kõva tulemus teha, siis tähendab see seda, et vanadel olijatel on enneolematu hirm.
Kampaaniast tuleb ennekõike turunduslahing, sest maailmavaatelised piirid on niivõrd hägustunud. Näiteks Reformierakond ja sotsid on kultuurilistes küsimustes peaaegu identsed, majandusteemadel jälle lepitamatud. Keskerakond ja EKRE sihivad mõlemad vähem jõukat valijat, aga rahvusküsimustes on eri leerides. Ilmavaate asemel on aina rohkem erasektorile sarnane positsioneerumine turul.
Algavasse turunduslahingusse lähevad erakonnad väga erinevate strateegiatega. Eriti on radikaalselt erinev lähenemine kahel suurel. Keskerakond tegeleb sisuturundusega ja jagab riigi raha eest maksimaalselt hüvesid oma valijale. Sisuliselt nagu mobiilioperaator, kes pakub koos liitumisega tasuta telefoni. Reformierakonnal seda võimalust ei ole, nii tegelevad nemad PRiga, sunnivad järjekindlalt avalikule ruumile oma sõnumeid ja hinnanguid peale. Nad on nagu Coca-Cola, kes immutab emotsiooni, et nende toode on värske ja lahe.
EKRE läheneb jällegi samamoodi, nagu joogalaagri korraldaja või eneseabiõpiku autor – müüb ideed, et suur süsteem on katki ja kui hakata mõnd asja teisiti tegema, muutub tüütu elu toredaks. Sotsid on nagu ökotoodete müüjad, kes püüavad intellektuaalset klienti ja toonitavad, et vähesele müügimahule vaatamata on nende toode moraalselt parim.
Valijana on oluline säilitada järgmise seitsme kuu jooksul kriitiline meel. Nigeeria petukirju me ei usu, nii võiks ka totramad valimislubadused kõrvust mööda lasta. Valik tuleks teha selle järgi, kellel on paremad realistlikud plaanid, kuidas arusaadavalt teha elu Eestis paremaks.
Seotud lood
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele