Euroopa Liidu uued maanteeveo eeskirjad suurendavad vedajate kulusid, mis võib põhjustada pankrotte ja kaubaveoturu konsolideerumist – see toob omakorda lõpptarbijale kõrgemad hinnad, kirjutab transpordiettevõtte Valtransport OÜ juhatuse liige Andrei Iljenkov vastuseks Delovõje Vedomosti küsimustele.
- Andrei Iljenkov. Foto: Erakogu
Absurdsete nõuete tagajärjel tuua autod "koju" tekib marsruutidel Lääne-Euroopast Eestisse maanteerongide voog. Kui marsruudil suureneb nn kaubaaluse ruumi pakkumine, siis ühe aluse transporditeenuse hind langeb. Kohalikud väikesed, kuni 20 sõidukiga ettevõtted suletakse, suurettevõtted lähevad müüki või pankrotistuvad. Lõpuks jääb vähem transporti pakkuvaid ettevõtteid, kes tõstavad järsult hindu. Lõpptarbijale läheb kaubavedu kallimaks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Elu saare- ja ääremail ongi raske. Meie ainus võimalus on seda mõista, et neid mõjusid ettevõtjatele leevendada, ning sellest peab lähtuma ka Eesti poliitika Euroopa Liidus. Taunides protektsionismi, tuleb ka meil endil oma tillukese naba imetlemisest loobuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kuigi Haapsalu Uksetehase nime järgi võiks arvata, et tegemist on uksetootjaga, siis tegelikult valmistatakse Haapsalu külje all Uuemõisas ka aknaid. Ettevõte on keerulised ajad edukalt üle elanud ja tänavu plaanib avada esindussalongi ka Tartus.