Raido Toonekurg: nüüd algab halastamatu võidujooks
Automüüjad peavad enda tegutsemisjuhiseks seadma loosungi "Digitaliseeru või sure!", kirjutab Auto Forte Tallinn juhatuse liige Raido Toonekurg Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Teises kvartalis puudutas koroonakriis ka autosektorit. Tehes aprilli alguses kriisiplaane, olime konservatiivsed ning kartsime, et kukkumine tuleb väga suur ja turg jääb madalseisu. Kukkumine loomulikult tuli ja päris suur. Eriti tõsine oli kukkumine aprillis ja mais, kus oli nn suletud aeg. Samas juunikuu oli juba paremas seisus ning näitas kergeid taastumise märke.
Saksa autotootja Daimler ütles, et teise kvartali lõpus oli näha tellimuste vaikset taastumist ning nende rivaal Volkswagen prognoosib, et Hiina autoturu taastumine võtab veelgi suurema hoo üles, kirjutab Bloomberg.
Nissan prognoosib, et tänavu ulatub nende kahjum 4,5 miljardi dollarini. Teises kvartalis müüs Nissan viimati nii vähe autosid kümme aastat tagasi, vahendab Reuters.
Jaekaubandus liigub üha enam digitaalsete lahenduste suunas, kus e-poed mängivad olulist rolli. “E-kaubanduse Liidu andmetel kasvas e-kaubandus ainuüksi eelmisel aastal 20%, moodustades kogu kaubandusest veerandi,” rääkis SEB ärisegmendi müügijuht Riho Treumuth.