Koroona-aasta olnud automüügis raske, kuigi osa ettevõtteid on teinud ka üllatavaid rekordtulemusi, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu tegevjuht Arno Sillat.
Mõne aja eest avati Tallinnas Ferrari esindussalong. Foto: Liis Treimann
Majanduslik ebakindlus toob alati kaasa surve automüügi sektorile. Auto on suur investeering ja minoorse tuleviku korral lükatakse uus soetus või vahetus parematesse aegadesse. Teiselt poolt on autondus ilmselt üks viimaseid, mis kriisides täiesti kinni jookseb – ilma mobiilsuseta jääb kaasaegne ühiskond ühel hetkel paraku seisma ning kriis eskaleerub millekski hullemaks.
Septembris jätkus Eesti uute sõiduautode turul tõus ja klientidele anti üle kakssada autot rohkem kui augustis, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit ehk AMTEL.
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis küsisime digitaalse automüügiplatvormi Modera etteotsa asunud Raido Toonekure käest, kas proovisõidu tegemine enne otsuse langetamist võib kunagi muutuda harvaks nähtuseks või kas füüsilist proovisõitu võib hakata asendama virtuaalne proovisõit.
Lähima viie aasta jooksul kaalub elektriauto ostmist 22% Eesti inimestest ning lähima kümne aasta jooksul kavandab seda 36%, selgus Citadele panga ning uuringufirma Norstat Baltikumis läbi viidud küsitlusest.
AMTELi tegevjuht Arno Sillat ja Luminori liisingu juht Andrus Soodla räägivad värskes Äripäeva Raadio saates "Finantsuudised fookuses", mis toimub liisingturul nii eraisiku kui ka ettevõtja vaatest.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.