Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
- Tarmo Toiger. Foto: Raul Mee
Tänavuse mootorsõidukite müügistatistika kuue kuu tulemused näitavad kena kasvu – vaid veidi ollakse maas 2019. poolaasta numbritest, uute autode müügi tulemused juunis olid juba suuremad kui 2019. aasta samal kuul (+5%). Samas keegi turuosalistest ei osanud prognoosida mikrokiipide defitsiiti, mis ei luba arvestatavat nõudlust rahuldada.
Tähelepanelikumalt kahte viimast kvartalit vaadates on müügitulemused proportsioonis 2019. aasta numbritega, esimene kvartal oli ca 19% väiksem kui teine kvartal. Euroopa uute autode turg taastub sarnaselt kiires tempos Eestiga, sh viimane kuu paranes 10% võrra, võrreldes mai kasvuga. Kiire kasvutempo on nüüdseks aeglustunud. Samas on olnud pidevalt head müügikuud, võrreldes Eestiga, kus oli meil nii mai (-9% võrreldes aprilliga) kui ka veebruar (–16% võrreldes jaanuariga) negatiivse kasvuga võrdluses eelmise kuuga.
Võrreldes eelmise aasta kuue kuuga näitasid poolaasta suurimaid kasvusid Itaalia (+51,4 %), Hispaania (+34,4 %), Prantsusmaa (+28,9%) ja Saksamaa (+14,9%).
Mida oodata teiselt poolaastalt?
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.