Mart Raamat: bensiiniaktsiisi langetus kui võimalus eestlaste ostujõudu toetada
Mootoribensiini aktsiisi langetamise majanduslik mõju avalduks selles, et inimesed saaksid raha siseriiklikku esmatarbimisse suunata, kirjutab Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat vastuseks president Alar Karise majandusnõunikule Kaspar Ojale.
Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat Foto: Raul Mee
Ilmselt kõige selgemalt jõuavad Venemaa verise kallaletungi majanduslikud mõjud Eesti ja laiemalt kogu maailma inimesteni läbi rekordiliste kütusehindade. Valitsuste jaoks on kõrged tanklahinnad peavaluks ning paljud Euroopa Liidu riigid – näiteks Rootsi, Saksamaa, Poola ja Belgia – on otsustanud autojuhtide koormat kergendada kütuseaktsiisi langetamisega. Eesti valitsus pole aga seni suutnud aktsiisilangetuses kokku leppida. Kahjuks on taas kord avalikus diskussioonis välja ujunud tavalised väärarusaamad kütuseaktsiisi langetamise mõjudest ja sellega saavutatavatest eesmärkidest.
Eesti Panga ökonomist ja president Alar Karist nõustav Kaspar Oja ei soovita Eestil praegu kütuseaktsiisi langetada, kuigi hinnad tanklates on lühikese ajaga järsult tõusnud.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.