Ekspert: mis hoiab isejuhtivaid autosid meie teedelt eemal?
Kuniks vajalikud õigusmõisted ja tehnilised nõuded pole toodud Eesti õigusruumi, jäävad pakirobotid ainsaks teedel autonoomselt liikuvateks sõidukiteks, kirjutab TalTechi eraõiguse professor Thomas Hoffmann Arenguseire Keskuse trendiraportis Pikksilm.
Isejuhtiva sõiduki demonstreerimine. Pilt on illustreeriv. Foto: Thomas Lohnes/AFP/Scanpix
Isejuhtivad sõidukid on juba aastakümneid tundunud olevat tohutu suure läbimurde lävel. Ometi on ainsad sõidukid, mis Eestis autonoomselt sõidavad, tarnerobotid ja kaks iseAutot (TalTechi väikebussid). Kas tõesti on õiguslikud takistused need, mis hoiavad isejuhtivaid sõidukeid meie teedelt eemal? Kui jah, siis kas ebapiisav õiguslik raamistik on Eesti või üldine probleem? Ja kuidas on lood vastutusega?
Pea isesõitvad autod on juba täna meie tänavatel ning 5G pioneerriigis Lõuna-Koreas toimunud kiirete arengute tõttu võib ennustada, et enim võimalusi pakub kiire andmeedastus lähiajal transpordisektorile, rääkis Telia tehnoloogiajuht Andre Visse saates „Tehnoloogiakompass“.
Toorainete hinnad on järjest kõrgemale roninud ja see on jõudnud ka selliste investorite tähelepanu alla, kes pole varem mõelnud variandile lõigata kasu näiteks nisu hinnast või pallaadiumist.
Börsile pürgiva ELMO Rendi asutaja Enn Laansoo Jr kinnitab vastulauses investor Toomasele, et ettevõtte näitajad on konkurentsivõimelised, tegutsetakse suurel turul ja arendatav tehnoloogia on kiirelt oma teenusesse toodav.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.