Eelmisel aastal tehtud küsitlusuuringu kohaselt ületatakse kõige sagedamini ja kõige enam kiirust linnadevahelistel põhiteedel, seejärel kohalikel maanteedel ning kõige harvem ja vähem linnades ja asulates, kirjutab transpordiameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe. Foto: Andras Kralla / Äripaev
Transpordiamet alustab peagi keskmise kiiruse mõõtmise metoodilist uuringut, et leida parim viis liiklusohutuse parandamiseks ning turvalist liiklemist ohustavate saririkkujate liiklusest kõrvaldamiseks. Projekti ajal karistusi ei tehta ning isikuandmeid ei koguta, vaid analüüsitakse pseudonüümitud andmeid. Eesmärk on vähendada liikluses hukkunute arvu. Ilma täiendavate liiklusohutust suurendavate meetmeteta pole võimalik surmasid ja raskeid vigastusi vähendada.
Minul pole midagi selle vastu, kui politseinik mõõdab põõsas mu kiirust, sest tean, et need andmed ei salvestu kuhugi. Keskmise kiiruse tuvastamine on aga privaatsusesse sekkumine, mille jaoks on vaja ühiskonna nõusolekut, ütles advokaat Indrek Sirk Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.