Paavo Nõgene: igaüks maksku just nii palju, kui tossab
Euroopa Liit vajab kasvava maksusegaduse ja eri börside asemel lihtsat keskset keskkonnamaksu, mida riigi sees saab valdkondade vahel koefitsiendiga sobitada, kirjutab Tallink Grupi juht Paavo Nõgene.
Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. Foto: Andras Kralla
Maksude virvarr, bürokraatia muudkui suureneb, riigijuhtimine kallineb. Mitte ainult Eestis, vaid kogu Euroopa Liidus. Pangad, audiitorfirmad, finantsnõustajad paisuvad ja esitavad arveid – lõpptarbija maksab ning mitte ainult maksu, vaid kogu kaasneva bürokraatia ja ahela.
Tööandjate keskliidu tegevjuhi Arto Aasa hinnangul pole selge, kas automaksu eesmärk on kaitsta keskkonda, piirata autostumist või koguda riigieelarvesse raha, mille tõttu läheb maksumudel segaseks.
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Börsifirmade omanik ja Põlva vallavolikogus Reformierakonda esindav Kuldar Leis ootab, et automaks kehtestataks ainult Tallinnas või suuremates linnades.
Automaks, mis püüab näha ja arvestada sõiduki keskkonnamõju võimalikult laialt, teenib rohe-eesmärki paremini. Päris head maksumudelit pole Eestis aga veel üles leitud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.