Automaksu abil võiks Eestis toetada kasutatud elektriautode soetamist ning panna toetuse summa sõltuma aku suurusest, kirjutab Eleporti tegevjuht Raul Potisepp.
- Elektriauto laadimine. Foto: Liis Treimann
Valitsus on korduvalt rõhutanud, et automaksu üks suur eesmärk on suunata inimesi tegema keskkonnasäästlikumaid valikuid. Kuid kas see seni pakutud kujul ikka täidab neid eesmärke? Kui jah, siis kuidas konkreetsemalt? Vastused neile küsimustele on seni piirdunud pigem sellega, et Eesti on üks väheseid riike, kus automaksu ei ole või et riigieelarve on vaja viia tasakaalu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valitsuse kavandatava automaksu eesmärk näib ajas muutuvat ning mõistlikke, läbimõeldud ja realistlikke meetmeid, mis aitavad keskkonda säästa, automaksu puhul ei paista, ütles kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman.
Autoremondifirma Hort Auto juhataja Geir-Kristjan Suurpere ei näe praegu, et automaks neid väga palju mõjutaks, selgus Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Kas oleme kolgas või kuulume Euroopasse?
Iga uue maksu kehtestamisel peab olema üheselt selge, miks seda tehakse. Automaksu puhul oleks selle ainsaks õigustuseks sihtotstarbelisus ehk riigieelarvesse laekuva lisaraha suunamine teede ehitusse ja korrashoidu, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
Lätis ja Leedus müük palju suurem
Ettevõtted tunnevad Eestis elektriautode vastu eraisikutest palju suuremat huvi, kuna paljud firmad ja kontsernid on endale roheeesmärgid sedanud, rääkis Volkswageni maaletooja Moller Baltic Impordi Eesti piirkonna müügijuht Kristjan Salak.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.