Raul Potisepp: automaksu fookuses olgu elektriautod
Automaksu abil võiks Eestis toetada kasutatud elektriautode soetamist ning panna toetuse summa sõltuma aku suurusest, kirjutab Eleporti tegevjuht Raul Potisepp.
Valitsus on korduvalt rõhutanud, et automaksu üks suur eesmärk on suunata inimesi tegema keskkonnasäästlikumaid valikuid. Kuid kas see seni pakutud kujul ikka täidab neid eesmärke? Kui jah, siis kuidas konkreetsemalt? Vastused neile küsimustele on seni piirdunud pigem sellega, et Eesti on üks väheseid riike, kus automaksu ei ole või et riigieelarve on vaja viia tasakaalu.
Valitsuse kavandatava automaksu eesmärk näib ajas muutuvat ning mõistlikke, läbimõeldud ja realistlikke meetmeid, mis aitavad keskkonda säästa, automaksu puhul ei paista, ütles kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman.
Autoremondifirma Hort Auto juhataja Geir-Kristjan Suurpere ei näe praegu, et automaks neid väga palju mõjutaks, selgus Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Iga uue maksu kehtestamisel peab olema üheselt selge, miks seda tehakse. Automaksu puhul oleks selle ainsaks õigustuseks sihtotstarbelisus ehk riigieelarvesse laekuva lisaraha suunamine teede ehitusse ja korrashoidu, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
Ettevõtted tunnevad Eestis elektriautode vastu eraisikutest palju suuremat huvi, kuna paljud firmad ja kontsernid on endale roheeesmärgid sedanud, rääkis Volkswageni maaletooja Moller Baltic Impordi Eesti piirkonna müügijuht Kristjan Salak.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.