Värsked müüginumbrid kõnelevad trendidest, mis panevad Euroopa autodinosaurustel püksid püüli sõeluma. Elektriautode müügi TOP 10s on Tesla ja kaks Hiina gruppi, kirjutab Modera juhatuse esimees Raido Toonekurg.
- ABB elektriautode teemapäev. Foto: Liis Treimann
Autotootmise sektoris on paari aasta üks olulisimaid teemasid olnud traditsiooniliste ja pika ajalooga autotootjate allajäämine uutele tulijatele. Viimase viie aastaga on teinud suure tõusu Tesla, kes n-ö puhtalt lehelt tulijana on suutnud ette näidata head tulemused kiire müügikasvuga.
Sellel on ilmselt kaks peamist põhjust.
Läbi silmapaistva omaniku on suudetud tekitada brändile sära ning senised kliendid on olnud uue tehnoloogia trendiga kaasa minejad. Teiseks on suudetud autosid müüa valdavalt veebis, millele on kaasa aidanud teadlik tootevaliku lihtsana hoidmine võrreldes traditsiooniliste autotootjatega.
Elektriautode registreerimine püstitas uue rekordi
Augustis kasvas Euroopoa Liidus uute autode registreerimine 21% (787 626 autot), mis tähistab 13. järjestikust kasvukuud, vahendab Euroopa Autotootjate Liit (ACEA). Elektriautode turuosa oli esimest korda 20% (mullu augustis 11,6%), edestades tänavu teist korda diiselmootoriga autosid ja tõustes uute autode ostjate seas populaarsuselt kolmandaks valikuks bensiinimootoriga masinate ja hübriidide järel.
Elekter murrab hiinlastele teed
Teine tõusev trend on Hiina tootjad. Äsja avaldatud Euroopa 8 kuu elektriautode müügis on kaks suurt hiina gruppi Geely (Volvo, Polestar, Lotus) ja SAIC (MG, Maxus) juba vastavalt kaheksandal ja üheksandal kohal. Märkimisväärne on ka nende gruppide müügikasv Euroopas, mida mõõdetakse rohkem kui 100 protsendiga.
Hiinlased murdsid Euroopa autoturu ukse lahti
Seotud lood
Juba viiendik Euroopas müüdavatest sõidukitest olid teises kvartalis elektriautod. Seejuures on elektriautode müügis teisel kohal Tesla, kuid TOP 10 sekka on jõudnud ka kaks Hiina tootjat, rääkis automüügitarkvara pakkuva ettevõte Modera kaasasutaja ja juht Raido Toonekurg.
Tesla esitas kvartaliaruandes pettumust valmistavad tulemused nii käibe kui ka kasumi osas. Elektriautode tootja aktsia oli pärast kauplemistundide lõppu üpris volatiilne.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.