Maksueksperdid: miks automaks ei leia mõistmist? Kolm põhjust ja alternatiiv
Kuigi lisaks automaksule on tulemas veel teisigi maksutõuse, on see saanud kõige suurema kriitika osaliseks. Miks? Põhjuseid otsivad advokaat Karel Romet Pedajas ja jurist Linell Raud advokaadibüroost Walless.
Linell Raud ja Karel Romet Pedajas. Foto: Erakogu/Walless
Automaks on seletuskirja kohaselt välja reklaamitud keskkonnaeesmärkide täitmise saavutamiseks kehtestatava maksuna. Väljatöötamiskavatsuse järgi on automaksu kehtestamise eesmärk CO2 emissiooni vähendamine ja uue sõiduki soetaja keskkonnasäästlikuma otsuse poole suunamine.
Kummalisel kombel lõunaeurooplased automaksude vastu ei protesti. Miks? Sest see on lahutamatu osa maksupaketist, mille eesmärk on tagada parem sotsiaalne sidusus ja õiglus ning arenenum taristu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Majandus on kriisis, mis on mitmetahulisem kui varasemad, rääkis Eesti Kaubandus-Tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman kolmapäeval koja 98. aastapäeva vastuvõtul peetud kõnes.
Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa) Lääne-Virumaa Uudistes.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.