Kummalisel kombel lõunaeurooplased automaksude vastu ei protesti. Miks? Sest see on lahutamatu osa maksupaketist, mille eesmärk on tagada parem sotsiaalne sidusus ja õiglus ning arenenum taristu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
- Autode soetamine ega omamine pole Lõuna-Euroopas kuigi odav lõbu. Pildil Madrid. Foto: Ivan Tykhyi/Scanpix
“Tere tulemast Euroopasse,” ütles laialt naeratav kohalik. Ei, tegu ei olnud tervitusega kaugelt ja kargelt Põhjamaalt päikselise Vahemere äärde jõudmise puhul ega ka irooniaga Euroopa Liidu aadressil, nagu võiks arvata. Mitte midagi sellist, jutuajamise teemaks oli hoopis automaksu kehtestamine Eestis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eelnõuks vormunud automaksul on riigikassa täitmise lehk man, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Lõunas promo arvel kokku ei hoita, ja see tasub ära!
Enda tutvustamise ja turundamise pealt kokkuhoid ega ka liigne tagasihoidlikkus ei ole ilmselt head mõtted, seda ka majanduslanguse ajal. Lõunapoolsed riigid panustavad sellele kaardile kõvasti, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Eesti reisiportaalides jagatakse lisaks Poola hüppeliselt paranenud kiirteede infole aktiivselt nõu ja kogemusi, kuidas suvist autoreisi ühildada kaubareisiga. Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri pajatab, kuidas me selleni jõudsime ja mis saab edasi.
"Miks peaks välisinvestor eelistama Tallinna või Pärnut Gdanskile või Valenciale?"
Eesti ja Läti on jätnud meie üliolulise transpordikoridori ehk Via Baltica arendamise unarusse, see-eest saavad leedulased paari aasta pärast uhkelt öelda, et Kaunasest algab Euroopa, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.