• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.05.17, 17:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm autot, millesse investeerida

Neile, kellele läheneva suve ja siledate teede valguses argised investeerimismeetodid igavad tunduvad, pakub Bloomberg kolm klassikalist kupeed, mille hind kiiresti tõuseb ja mida võib hea õnne korral ka Eestist või siis vähemasti Euroopast leida.
Parim mõlemast maailmast: Mercedes 560 SEC.
  • Parim mõlemast maailmast: Mercedes 560 SEC. Foto: Bloomberg
Kui umbes 30 aastat tagasi müügisalongi astusid ja tavalise Ameerika perekonna kahe aasta sissetuleku müügiagendi lauale lõid, võisid salongist välja sõita suure kupee roolis. Kaks ust, neli istet ja suurejooneline, sujuv vabalthingav mootor kapoti all - just sellised luksussõidukid viisid oma reisijad kahega algavate kiirusenumbriteni, samas ka kurvilistel teedel hästi toime tulles.
Selliseid sõidukeid tootsid 1980. aastatel paljud - ameeriklastel oli Cadillac Eldorado ja Lincoln Mark VII, samuti Buick Riviera ja Chrysler Cordoba, sakslastel BMW 6. seeria, tõusva päikese maa tähed olid Lexus SC400 ja Honda Legend Coupe. Need sõidukid olid Ameerikas populaarsed juhtide, juristide ja kinnisvaraagentide hulgas.
Suurkupeede püha kolmainsuse moodustasid aga Jaguar XJ-S, Porsche 928 ja Mercedes 560 SEC. Need sõidukid ehitati lipulaevadeks, täis tehnoloogiat, võimsust ja elegantsust. Just sellised sobisid hästi ärimaailma tippudele ja kuulutasid oma suursugusust juba kaugelt.
Praegu on enamik tootjatest loobunud suurtest kupeedest, aga mälestused 1980. aastate kaunitaridest ei ole tuhmunud. Autode hindamisega tegeleva Hagerty andmetel on praegu ostjateks noored inimesed, kes mäletavad väärikaid sõidukeid oma lapsepõlvest ja saavad nüüd neid endale lubada. Ja kuna eksootiliste klassikute – nagu Ferrari ja Porsche 911 – hinnad on meeletuks tõusnud, vaatavadki inimesed muude valikute järele.
Sõidukite väärtuse kasvades ongi mõistlik omale üks selline auto varuda ja neljarattalise sõbra üle rõõmu tunda. Hagerty kommunikatsioonijuhi Jonathan Klingeri sõnul ei ole tegemist tülikate, aeglaste ja ebamugavate vanasõidukitega. Pigem pakuvad need moodsaid mugavusi veidi vanamoodsas vormis.
Kõige luksuslikum valik: Jaguar XJ-S
  • Kõige luksuslikum valik: Jaguar XJ-S Foto: Jaguar/Bloomberg
Kõige luksuslikum valik: Jaguar XJ-S
Legendaarse Jaguar E-Type’i järeltulijana ennustati uustulnukale läbikukkumist. Ent 1976. aastal debüteerides rõõmustas sõiduk paljusid oma siidise 12-silindrilise, kuni 304 hobujõudu tootva mootori ja väärispuidu ja nahaga kaetud sõitjateruumiga. Ja nii ühendaski sõiduk lausa kahekümne tootmisaasta jooksul muutuvate aegade kiuste Jaguari tema väärika minevikuga.
Sõiduki väärtus on viimase viie aasta jooksul tõusnud veerandi võrra ja samuti on ta pääsenud mitmesse lootustandvaid klassikuid koondavasse nimekirja. Et sõidukit toodeti kaua, on kõige väärtuslikumad esimeste ja viimaste tootmisaastate autod - esimesed oma originaalsuse ja viimased lisandunud varustusnimekirja pärast.
Sportlik valik: Porsche 928
  • Sportlik valik: Porsche 928 Foto: Porsche/Bloomberg
Sportlik valik: Porsche 928
Porsche plaanides pidi 928 välja vahetama juba auväärsesse ikka jõudnud 911. Ent nii ei läinud, Porsche fännide arvates ei sobinud suur, luksuslik ja esimootoriga sõiduk asendama nende armastatud spartalikku, pisikest ja tagamootoriga autot. Öeldu ei tähenda, et peaksime 928 kõrvale heitma. Kui 911 nägi välja ümar nagu VW põrnikas, siis 928 on lai, nurgeline ja futuristlik. Auto kapoti all peituv v8 mootor tootis sõltuvalt versioonist 228-345 hobujõudu ja tegi sõidukist ühe kiirema ja samas ka kallima sõiduki tolle aja teedel.
Parim mõlemast maailmast: Mercedes 560 SEC
  • Parim mõlemast maailmast: Mercedes 560 SEC Foto: Mercedes/Bloomberg
Parim mõlemast maailmast: Mercedes 560 SEC
Mercedes on väärikat S-klassi luksussõidukit tootnud juba 1950. aastatest. Praegu on vanimate masinate hinnad juba üsna püüdmatutesse kõrgustesse tõusmas. Õnneks on aeg 560 SECi nurgelisi jooni pehmendanud ja sõiduk näeb välja lausa avangardistlik. On vähe sõidukeid, mis suudavad ühendada tankiga sarnaneva välimuse elegantse iluga nii, nagu see V8 mootoriga Mercedese kupee.
Mercedes tundub selles kolmikus kõige parema väärtusega. Ehkki seda on toodetud eelnimetatutest väiksemal arvul ja lühemat aega, on Mercedese hinnatõus olnud üsna mõõdukas. Selline aeglane hinnakasv on samas iseloomulik ka varasematele Mercedes-Benzi kupeedele - viimased on nüüdseks aga juba väga kallid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele