• OMX Baltic0,34%282,38
  • OMX Riga−0,44%870,32
  • OMX Tallinn0,64%1 780,34
  • OMX Vilnius0,64%1 108,18
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 258,57
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,91
  • OMX Baltic0,34%282,38
  • OMX Riga−0,44%870,32
  • OMX Tallinn0,64%1 780,34
  • OMX Vilnius0,64%1 108,18
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 258,57
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,91
  • 21.06.17, 19:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milleks Hondale kolm summutitoru?

Kolme summutitoruga auto on haruldus, millede esindaja on näiteks eksootiline Lexus LFA, kirjutab Autoweek.
Uuel Honda Civic Type R sportmudelil kolm summutitoru.
  • Uuel Honda Civic Type R sportmudelil kolm summutitoru. Foto: Honda
Honda Civic Type R
  • Honda Civic Type R
Ometigi on uuel Honda Civic Type R sportmudelil kolm summutitoru. Teistest pisem keskmine toru ei ole põhjendatud ka esteetilisest vaatevinklist nähtuna, aga ometigi on ta vajalik, et masin vajadusel sportautolikult uriseks.
Tagasillast möödudes jaguneb väljalase kolmeks eraldi toruks. Kaks välimist toru viivad suurte summutiteni, aga keskmine toru hoopis resonaatorini. Selline lahendus annab juurde võimaluse väljalaske valjususe reguleerimiseks. Auto saab olla lärmakas ja samas maanteel sõites hoopis vaikne. Autoväljaanne Road & Track rääkis Honda tooteplaneerija Rob Keoughiga, kes asja selgitas.
"Tavaliselt on sportlike väljalaskesüsteemidele iseloomulik tülikas omadus, et jõudes maanteekiirusteni, hakkab juhti häirima pidev väljalaskest lähtuv kõmin või mürin."
Sõites Hondaga madalal kiirusel täisgaasiga, liigub osa heitgaase otse läbi vähem piirava resonaatori ja teeb auto meelierutavalt valjuks. Samas maanteel kihutades jõuab resonaatoris liikuv heitgaas sageduseni, mis enam resonaatorisse uut õhku ei luba. Viimane tekitab lausa vastusurve, suunates gaasid hoopis suurematesse ja vaiksematesse summutitesse.
Pole vaja mingeid trikke - elektroonikat või klappe väljalaskes. Lihtsalt hea inseneritöö, mida oskab hinnata nii juht kui ilmselt ka jalakäija.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele