1980. aasta Pariisi autonäitus ukse ees, soovis Citroen oma kodumaist publikult üllatada. Sündis kiilukujuline meistriteos – ideeauto Karin, kirjutab Autoweek.
- Citroen Karin Foto: Citroen
Trevor Fiore kujustatud püramiidikujulisel sõidukil oli kolm istekohta. Juht istus keskel ja tema külgedel oli ruumi kahele kaassõitjale. Idee disainiharjutusena mõeldud Citroeni loomiseks saadi teistelt trapetsikujulistelt masinatelt, näiteks Aston Martin Bulldogilt.
Kaasaegsele vaatajale tundub Karin pärinevat justkui ulmefilmist, mõneti ka F-117 varghävitaja maapealse vastena mõjuva erakordse masina loomiseks tuli inspiratsioon põneval moel. 1980. aasta Pariisi autonäitus ukse ees, oli Citroenil vaja autot, mis rahvast koduturul üllataks. Paraku polnud ettevõttel aktsionäride ja pressi rõõmuks midagi põnevat näidata. Fiore, kes sel hetkel oli Citroenis värske nägu ja kes hiljem võttis üle Citroeni kauaaegse disaineri Rovert Oproni koha, juhtis töörühma, mille koostöö viljana sündiski väike püramiidikujuline kupee. Mootor peitus kasvuhoonet meenutava auto ninas, võimaldades nii pikka ja laugelt tõusvat esiklaasi.
Interjööris domineeris torukujuline roolivarras, mis tungis armatuurist kaugele auto sisemusse. Veidra Citroeni roolirattal olid ka nupud telefoni jaoks. Kõik juhtimiseks vajalik oli koondatud ümber rooli või väikeste kogumitena kella kolme ja üheksa suunas. Sõitjateruumi väljanägemine meenutab veidi üht teist kiilu – 1972. aasta Maserati Boomerangi ideeautot.
Tolleaegsed uudislood võrdlesid auto esitulesid Citroen SMiga kuid tänapäeval tundub nende kuju olevat pigem dikteeritud vaid mootorikatte kujust. Masina tagaosa tuletab ilmselt enim meelde Lotus Espritit.
Kuigi Karinist tootmisküpset masinat ei sündinud, elasid auto geenid edasi näiteks sedaanis XM, Karini mahtuniversaalist sõsarast Citroen Xeniast kasvas aga välja Renault Espace.
Citroen Karin
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.