Originaalne Lancia Stratos jättis jälje autospordi ajalukku, kui domineeris maailma rallimeistrivõistluste algusaastatel. Mudel kindlustas Lanciale ajavahemikul 1974-1976 kolm järjestikust meistritiitlit, kirjutab The Drive.
- Uus Statos koos oma legendaarse eelkäijaga. Foto: newstratos.com
Kuna Ferrari 2,4-liitriseid V6-mootoreid oli piiratud arv, ulatus Stratose tootmisarv vaid 492 autoni, tehes UFO-kujulisest rallimasinast tõeliselt haruldase vaatepildi.
Masina maaväline kuju muutub peagi veidi vähem haruldaseks, sest Manifattura Automobili Torino andis teada, et koostöös New Stratos GbRiga toodetakse 25 kaasaegset superautot. Masinad hakkavad põhinema 2010. aasta New Stratos ideeautol, mille tellis saksa miljardär Michael Stoschek ja ehitas valmis Pininfarina. Ideeautot liigutas edasi Ferrari F430 pärinev 4,3-liitrine V8-mootor. Algne uuestisünni projekt jäi katki Ferrari soovimatuse tõttu auto valmistamisel kaasa lüüa.
Uue auto nimeks saab The New Stratos ja seda müüakse üle maailma kolmes erinevas variandis. Liiklusesse passiv supermasin, rajale mõeldud GT võidusõiduauto ja Safari paketiga rallikas. Uuest mootorist on teada vaid võimsus - üle 550 hobujõu, mootori valmistaja, töömaht ja silindrite arv on siiani saladuses.
Samuti pole hinna kohta infot, aga The Drive kahtlustab, et uue Stratose ostuks võimaluse saamiseks peab huviline õiget inimest tundma. Autot saab näha järgmise kuu alguses toimuval Genfi autonäitusel.
New Stratos
10 fotot
- New Stratos Foto: newstratos.com
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.