• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 02.03.18, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müüa vana Porsche

Monterey oksjonil läheb haamri alla uskumatult haruldane Porsche võidusõiduauto, kirjutab The Drive.
Porsche 908 K
  • Porsche 908 K Foto: RM Sotheby’s
RM Sotheby's Pebble Beachi oksjon on autohuvilistele vist parim oksjon, mida jälgida - just seetõttu, et see on osa Monterey autonädalast ja üritusel veerevad haamri alla mõned maailma haruldasimatest ja kallimatest sõidukitest. RM Sotheby’s teatas, et 2017 oli ettevõttele ajaloo edukaim, mil müüdi lausa 133 miljoni dollari eest autosid.
Seekordne sündmus tõotab tullla isegi veel parem arvestades, et müüki läheb 1968. aasta Porsche 908 K. See on üks vähestest allesjäänud Kurzheck- ehk lühikese tagaosaga variante, mis legendaarse 908 võidusõiduprototüübi ainetel valmistati. Auto ehitati osalemisks kestvussõitudel nagu Le Mansi 24 tundi ja Nürburgringi kuue tunni sõit.
Šassii 908-010 on üks esimesi tehasetiimi 908 masinaid, aga selle võidusõidukarjäär on isegi lühem kui auto pära, mille järgi masin nime sai. Auto võistles Spa-Francorchamps'i ringrajal 1968. aastal Porsche System Engineeringu jaoks ja roolis olid Vic Elford ja Jochen Neerpasch. Peale 32 edukat ringi vandus Porsche Belgia karmidele ilmastikuoludele alla ja libises rajalt välja.
Pärast õnnetut võidusõitu müüdi auto Šveitsi kollektsionäärile ja seisis seejärel aastakümneid, enne kui Porsche võidusõiduekspert Dale Miller selle viimaks päästis. Miller müüs auto edasi Bill Ferrenile, kes lasi 908 K professionaalselt taastada ja võistles sellega 2004. aasta Rennsport Reunionil. Pärast seda on auto külastanud mitmeid vanadele Porschedele mõeldud üritusi Californias ja osales ka 2013. aatal Põhja-Carolina kunstimuuseumis “Porsche by Design” näitusel.
Vanal väärikal Porschel on 3-liitrine kaheksasilindriline lamamootor, mis päästab läbi kuulsalt kaunihäälelise väljalaske valla 350 hobujõudu.
Auto on üks esimesi väljakuulutatud müügiautosid tänavusel Monterey oksjonil, mis peetakse augustis.
Müüa vana Porsche
Porsche 908 K
30 fotot
  • Porsche 908 K Foto: RM Sotheby's

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele