• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 16.03.18, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektriline kass

Jaguar on valmis saanud oma esimese täielikult elektrilise tänavasõiduki ja see on väga sarnane ideeautoga aastast 2016, kirjutab autoajakiri Car.
Jaguar i-Pace
  • Jaguar i-Pace Foto: Jaguar
Kahe elektrimootoriga masina sõiduulatus on ligi 480 kilomeetrit ja hinnad algavad umbes 60 000 naelast (67 700 eurot).
 
Uut tehnoloogiat täis sõiduk on Jaguari jaoks väga tähtis, sest viib firma üha kasvavale elektriautode turule. Auto on Jaguarile iseloomuliku disainikeele värske tõlgendus, küljejoon on tõusev, kerekuju on iseloomulik luukpärale. Sõiduki nina ei pea sisepõlemismootorit peitma, niisiis on see lühike ja tüse. Tavalise Jaguariga uut sõidukit juba segi ei aja.
Turule tuleb ka karmima, 76 900 naelase (86 800 eurot) hinnasildiga piiratud koguses peen mudel. See on ainsana ideeautolt tuttava punase värviga. Sellised kallid tippvarustuses avamudelid on saanud autotootjate seas traditsiooniks – tootjad proovivad uuenduslike mudelite esimestelt ostjatelt võimalikult palju raha välja meelitada.
Elektrilist kassi viib 90kW akupaki toel edasi kaks elektrimootorit, üks kummaski auto otsas. See muudab i-Pace'i neljarattaveoliseks. Masin on nobe, mootorite koguvõimsus on vastavuses 395 hobujõuga ja akupakk on sama suur kui Tesladel, seega sõidab masin ka piisavalt kaugele.
Mootorid valmistas Jaguar ise ja need on kerged, mõlemad kaaluvad vaid 38 kg. Elektrimootorid on kaalujaotuse huvides paigutatud võimalikult madalale.
Jaguar väidab, et akude tõttu 2133 kg kaaluv i-Pace kiirendab 100 km/h lausa 4,5 sekundiga. 50:50 kaalujaotus ja võimalus väänet esi- ja tagasildade vahel pidevalt jagada pakub ilmselt ka üsna haaravat sõiduelamust.
Nagu ka uus Nissan Leaf, lubab i-Pace põhimõtteliselt ühe pedaaliga juhtimist. Aeglustada saab jalga "gaasilt" tõstes ja piduripedaali on vaja ainult siis, kui on tõesti tarvis hirmus järsult peatuda.
Kõige kiiremini laeb i-Pace 100 kW kiirlaadijaga, aku täitmiseks 0–80% kulub 45 minutit. Täis akust piisab 480 kilomeetri läbimiseks.
Sõiduki interjöör on moodne, ülemine ja alumine ekraan paikneb horisontaalselt ja meenutab ühes oma nuppudega Range Rover Velarit. Uue elektrisõiduki pardale roninud autoajakiri Car hindab i-Pace ruumikaks nii esi- kui ka tagaosas. Madal katusejoon ei röövi õnneks eriti pearuumi.
Uue Jaguari tootmine algab tänavu suvel Austrias koos tavalise mootoriga Jaguar E-Pace mudeliga.
Jaguar i-Pace
Jaguar i-Pace
14 fotot
  • Jaguar i-Pace Foto: Jaguar

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele