• OMX Baltic0,05%304,02
  • OMX Riga−0,22%875,85
  • OMX Tallinn−0,01%1 954,22
  • OMX Vilnius0,14%1 160,03
  • S&P 5000,55%5 611,85
  • DOW 301%42 001,76
  • Nasdaq −0,14%17 299,29
  • FTSE 100−0,88%8 582,81
  • Nikkei 2250,55%35 814,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • OMX Baltic0,05%304,02
  • OMX Riga−0,22%875,85
  • OMX Tallinn−0,01%1 954,22
  • OMX Vilnius0,14%1 160,03
  • S&P 5000,55%5 611,85
  • DOW 301%42 001,76
  • Nasdaq −0,14%17 299,29
  • FTSE 100−0,88%8 582,81
  • Nikkei 2250,55%35 814,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • 31.05.18, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Chrysler saab reedel otsa?

Väljaanne Motor1 kirjutab, et ühest kuulsamast USA automargist võib homme saada ajalugu.
Chrysler 300
  • Chrysler 300 Foto: Scanpix
Fiat Chrysler Automobilesi (FCA) tegevjuht Sergio Marchionne kohtub reedel Itaalias Baloccos investoritega. Arvatakse, et ta lõpetab oma korporatsiooni ühe ajalooliseima autobrändi elu. Allikas rääkis Automotive Newsi ajakirjanikule, et Marchionne teatab investoritele peetavas kõnes Chrysleri automargi lõpust.
Lisaks võib Marchionne Automotive Newsi andmetel rääkida plaanist lõpetada Fiati müük USA ja Hiina turul. Bränd valmistaks sõidukeid edaspidi vaid Euroopa, Brasiilia ja arenevate turgude tarbeks.
Fiat Chrysler Automobiles(FCA) tegevjuht Sergio Marchionne
  • Fiat Chrysler Automobiles(FCA) tegevjuht Sergio Marchionne Foto: Scanpix
Strateegia muutmine võib tähendada, et vabaneb hulk raha. See lubaks suuremaid investeeringuid Jeepi, mis on korporatsiooni kõige kasumlikum allüksus. Väidetavalt ongi juba plaanis teha üks Renegade'ist väiksem maastur ja üks luksuslik Grand Wagoneer, mis peaks sihtima turusegmendi ülemist otsa.
Räägitakse, et FCA võib üheks sulatada Alfa Romeo ja Maserati tootmise. Kahe sportautodele keskenduva automargi omamine pole mõistlik, kui autoostjai huvitavad hoopis krossoverid.
Ühtlasi jäävad need sammud kuulu järgi Marchionne viimasteks suurteks otsusteks, enne kui ta järgmisel aastal tegevjuhi ametist lahkub. Ta on ettevõtet juhtinud 14 aastat, mille jooksul ühendati näiteks Fiat ja Chrysler ning toodi Ferrari emafirma alt iseseisvaks.
Kui Marchionne tõesti Chrysleri kaubamärgil eluküünla kustutab, tähendab see 90aastase ajalooga automargi lõppu USAs. Chrysleri mudelivalik koosneb praegu vaid vanast 300 sedaanist ja värskest Pacifica väikebussist. Mudelireas on nii vähe tooteid, et Chrysleri pea pakule seadmine on lihtsam kui kunagi varem.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele