Augustis alustab EkspordiAkadeemia oma sügisest hooaega ning käima läheb järjekordne ekspordialaste seminaride sari. Kui oled eksportöör, siis võib kindlasti tekkida küsimus, et „mida ma Ekspordiakadeemias osalemisest saan“?, kirjutab eksportöör ja ekspordikonsultant Jakob Saks.
2009. aastal loodi 11 284 uut ettevõtet, millest 11% juba ekspordib ja 18% plaanib ekspordiga tegelema hakata (EAS, 11. aug. 2010). Kas seda on palju või vähe? Arvestades käesolevat majandusolukorda, soovime loomulikult, et see number oleks võimalikult suur. On ju Eesti oma väiksusega pikemas perspektiivis üsna tänamatu turg ja parimad kasvuvõimalused on hoopis laias maailmas tegutsedes. Küllap siis mingid takistused ikkagi on, et ülaltoodud numbrid ei ole näiteks vastavalt 50% ja 90%.
Puutudes igapäevaselt kokku ekspordi ja Eesti eksportööridega, on kerkinud esile kaks kõige suuremat takistust – julgus ja teadmised. Sageli kuulen peamiste takistustena hoopis erinevaid pseudopõhjuseid, nagu näiteks „kliente on raske leida“, „eristuda on keeruline“, „kui vaid raha rohkem oleks…“ jne. Pigem on need sümptomid, mitte põhjused.
Sageli on julguse või ambitsioonide puudumise põhjuseks hirm tundmatuse ees, seega puuduvad ekspordi arendamiseks vajalikud teadmised. Arendades teadmisi praktilistest sammudest ja tegevustest, tekib ühtlasi ka selge visioon ja sellega kaasnev entusiasm, kuidas töö välisturgudel paremini toimima panna. Seetõttu ongi kõige olulisemaks anda ettevõtetele teadmisi ja inspiratsiooni.
Teadmised, kogemuste vahetus ja inspiratsioon ongi EkspordiAkadeemia põhieesmärgiks. Akadeemia „kavaluseks“ Eesti ekspordivõimekuse tõstmisel on osalejatele teadmiste jagamine kaudu nende inspireerimine ja julgustamine välisturgudel toimetamiseks. Kuidas me seda kõike teeme?
Ühes olen veendunud – teadmistepuudus ei kummita tehnilistes küsimustes (nagu makseviisid, tolliprotseduurid, tarneklauslid, juriidilised aspektid jne), mis on vaid detailid äritegemise juures, mille lahendus on reeglina ühe telefonikõne kaugusel. Raskused on pigem hoopis märksa sügavamal – turgude mõistmine, konkurentsieelised, eristumine, läbilöögivõimeline ärimudel jne. Just nende süvapõhjustega võitlemine on EkspordiAkadeemia ülesanne.
EkspordiAkadeemia seminaride sari on ülesehitatud Alex Osterwalderi ärimudeli struktuuri järgi. Iga seminar tegeleb ühe olulise komponendiga, millest sõltub ekspordi toimimine tervikuna. Oluline on vaadelda erinevaid vajalikke tegevusi kompleksselt, neid kontekstist välja kiskumata. Selle jaoks on Osterwalderi mudel ideaalne.
EkspordiAkadeemia toob esinema silmapaistvaid oma ala proffe ja praktikuid nii välismaalt kui ka Eestist. Alex Osterwalderi läbiviidud avaseminaril rääkisime ärimudelist tervikuna. Teistel koosviibimistel olid teemadeks ettevõtte kliendid ja nende mõistmine, klientidele eristuva väärtuspakkumine tegemine ning kanal, mille abil efektiivselt klientideni jõuda.
Sügishooaja teemade hulgas on kliendisuhted ja kuidas neid luua ning hoida, sellest tuleb järgmisele seminarile rääkima Rootsi päritolu Magnus Westerberg. Lisaks tuleb käsitlusele veel hulk teemasid, mis aitavad kaasa läbilöögivõimelise ekspordi terviklikuks arendamiseks.
EkspordiAkadeemia on hea koht, kus ergutada oma mõttetegevust, kuulata teiste praktikute kogemusi, mõtiskleda Eesti ja muu maailma edulugude üle ning koguda inspiratsiooni oma ettevõttes ekspordi arendamiseks, sest paigalseisu ei tohiks praeguses majandussituatsioonis endale ükski ettevõte lubada.
Ekspordi Akadeemia korraldamist kaasrahastab EASi teadmiste ja oskuste arenguprogrammi raames Euroopa Sotsiaalfond.
Seotud lood
Leedus registreeritud päikeseenergia arenduskontsern Sun Investment Group (SIG) pakub 22. novembrini toimuva avaliku võlakirjade emissiooni käigus 2aastase tähtaja ja 11,5% suuruse aastaintressiga tagatud võlakirju eesmärgiga koguda investoritelt kuni 8 miljonit eurot.