Klientide huvid lükatakse kõrvale kohe, kui mängu tuleb raha. Äripäev kiidab Estonian Airiga toimuvat. Äripäeva müügiveebi Best Sales toimetajana ma sellega ei nõustu. Estonian Airiga toimuv on ebaeetilisem kui püramiidskeem.
"Äripäev tunnustab Palmeri otsusekindlat tegutsemist lennufirma päästmisel," kirjutas aripaev.ee. Hoolimata Äripäeva seisukohast ei saa ma Best Salesi toimetajana heaks kiita sihtpunktide kärpeid ega ka poolte töötajate koondamist. Kumbki neist sammudest ei ole klientide huvides.
Rääkides sihtpunktidest rõhutakse Estonian Airi mõnele ebaõnnestunud liinilennule Põhja-Soome. Paraku ei lenda Estonian Air enam ka Tbilisisse, Londonisse, vähendab oluliselt lende Pariisi ja keegi ei räägi suveperioodi populaarsetest liinidest näiteks Veneetsiasse või Barcelonasse. Tbilisi liinilennud olid praktiliselt välja müüdud. Näiteks 5.09 väljalennule Tallinnast ei olnud võimalik pileteid saada ja 12.09 väljalennul oli lennuk viimase kohani täis. Sama seis oli Veneetsia lendudega suvel. Need on kogemuslikud näited. Mõistetav, et käputäie äriklientide huvides on liinid Brüsselisse ja Stockholmi, aga suurem enamus eestlasi ei lenda iial nendesse sihtpunktidesse. Kelle huvides Estonian Air siis lõpuks lendab?
"Tänase seisuga olen ma positiivne, sest ettevõte liigub kindlasti õiges suunas. Estonian Airi klientidele kasumlik lennufirma kindlasti ei meeldi, sest Tallinnast otseühenduste arv jääb sel juhul paratamatult piiratuks," kirjutas Andrus Aljas, Estonian Airi president aastail 2007-2011 täna aripaev.ee lehel. See lause illustreerib ilmekalt hoiakut, millega Best Sales oponeerib. Kuidas saab ettevõte liikuda õiges suunas, kui pakutav teenus samal ajal klientidele ei meeldi? Eriti ebaeetiline on see kontekstis, kus need nn kliendid on samal ajal ka maksumaksjatena firma omanikud. Muudame siis Estonian Airi juba poliitikute või ärimeeste erafirmaks liinidega Brüsselisse ja Stockholmi.
Nõukogu küündimatust saab lihtsalt lahustada tegevjuhi ja sealt edasi töötajate vallandamisega. Täna on teada, et Erkki Raasuke jätkab Estonian Airi nõukogus. "Nõukogu esimehe valib nõukogu ise, kuid majandusminister Juhan Parts on kinnitanud, et näeks sellel kohal jätkamas Raasukest," saame lugeda ERRi uudisest. Milline vastutus on siinjuures Estonian Airi nõukogul? Tuleb välja, et probleem lahendati Tero Taskila vallandamise, liinilendudest loobumise ja poolte töötajate koondamisega. See on kahtlemata kõige lihtsam, aga ka kõige küündimatum viis ühe äriorganisatsiooni juhtimiseks. Jääb küsimus, kes võttis Taskila tööle ja valis laienemisstrateegia? Äripäeva teemaveebi Best Salesi lugejaid puudutab see küsimus eriti tervavalt, kuna probleemide ilmnemisel on liiga sageli löögi all müügi- ja teenindusorganisatsioonid, kuigi vastutus on ilmselgelt juhtidel ja omanikel. Lõpuks taandub see vastutuseks kliendi ees, sest Estonian Airi pilootidest, pardapersonalist ja igapäevasest teenindusest sõltub, kas klient tahab või julgeb selle lennukompaniiga veel lennata. Raasukese jätkamine Estonian Airi nõukogus illustreerib ebaeetilist ärikultuuri.
Kes vajab 99% eestlaste jaoks mõttetute sihtpunktidega lennufirmat? Millist klienditeenindust ja usaldusväärsust saame oodata firmalt, kes koondas just pooled oma töötajad? Miks tunnustab Eesti majandusleht uut strateegiat, mis jätab kliendid ilma nii teenusest kui teenindusest? Eelkõige on Äripäeva müügiveebi Best Sales lugejatel õigustatud küsimus, miks jätkab Raasuke Estonian Airi nõukogus.
Seotud lood
Finnairi meediajuhi Päivyt Tallqvisti hinnagul on lennufirmadel praegu keerulised ajad ning Estonian Airile mõeldes ei ole tema arvates rahvusliku lennukompanii olemasolu oluline.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?