Kuigi suurt katastroofi praegu ei ennustata, pole ka valguskiired kriisitunneli lõpus sugugi eredamalt paistma hakanud, kirjutab PwC Eesti juht Ago Vilu.
Kui kaks aastat tagasi uskus oma ettevõtte kasvu 48% ja aasta tagasi 40%, siis sel aastal on kasvus veendunud vaid 36% juhtidest. Juhtide optimismi tase varieerub suurtes piirides – kõige positiivsemad on Venemaa tippjuhid, kellest tervelt 66% usub oma ettevõtte kasvu, kõige negatiivsemad ollakse Lääne-Euroopas ja USAs. Eestile olulistest eksporditurgudest paistab peale Venemaa üsnagi positiivselt silma ka Saksamaa (31%), kuid ohu märgina mõjub Skandinaavia tippjuhtide väike usk käibe kasvu (22%). Ka senise maailma majandusmootori Hiina puhul on usk kasvu oluliselt kahanenud (40%), kuid uute tähtedena on esile kerkimas Indoneesia, Brasiilia ja Mehhiko. Eesti ettevõtjad, kes ei pelga eksootikat, võiksid üritada nendest uutest kasvupiirkondadest kasu lõigata.
Ebakindlate aegadega toimetulekuks joonistub globaalsete tippjuhtide ettekujutuses välja kolm strateegiat.
Missugused need strateegiad on, loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.