• OMX Baltic−0,19%267,49
  • OMX Riga−0,48%874,71
  • OMX Tallinn−0,31%1 701,16
  • OMX Vilnius−0,04%1 038,42
  • S&P 500−0,38%5 998,74
  • DOW 30−0,31%44 722,06
  • Nasdaq −0,6%19 060,48
  • FTSE 1000,21%8 291,72
  • Nikkei 2250,56%38 349,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%117,76
  • OMX Baltic−0,19%267,49
  • OMX Riga−0,48%874,71
  • OMX Tallinn−0,31%1 701,16
  • OMX Vilnius−0,04%1 038,42
  • S&P 500−0,38%5 998,74
  • DOW 30−0,31%44 722,06
  • Nasdaq −0,6%19 060,48
  • FTSE 1000,21%8 291,72
  • Nikkei 2250,56%38 349,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%117,76
  • 15.04.13, 06:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hind või kvaliteet?

Madala hinna ülimuslikkus kvaliteedi ees on paljud avaliku sektori tellijad ja erasektori teenuseosutajad asetanud kahvlisse, millest aluspõhimõtteid või paradigmat muutmata väljapääsu pole, leiab AS G4S Eesti juhatuse esimees Priit Sarapuu.
Tavapärane on  olukord, kus hanke tellija pole nõus avalikult tunnistama (kellele siis ikka meeldib oma vigu tunnistada) maksumuse osas tehtud hindamise valearvestusi. Sageli minnakse  hanketingimuste muutmise teed, mis enamasti väljendub kvaliteedialaste järeleandmistes.
Teine, samuti otseselt madalama hinna ülimuslikumaks seadmisest tekkiv probleem on seotud tööjõu- ja materjalimahukate hangetega, kus pakkujast sõltumatutel asjaoludel kerkiv kulubaas satub paratamatusse konflikti hankelepingu jäikusega.
Kui määrav on hind ja ainult hind, ei suuda ükski lepingut ihkav pakkuja jätta sisse  lisamarginaali näiteks maailmaturu hinnakõikumiste tarbeks. Lahendus – kas lepingu ennetähtaegne lõpetamine või taas järeleandmised kvaliteedis. Seda, mida tähendab kokkuhoid kvaliteedi pealt, ei ole usutavasti üheltki Eesti teedel ja tänavatel liiklejalt mõtet küsidagi ilma, et vastuseks tuleks mõru naeratus.
Pikemalt loe tänase Äripäeva paberväljaandest.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 12:07
Tallinki keskkonnaalased jõupingutused kannavad vilja
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO jalajälge vähendada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele