Madala hinna ülimuslikkus kvaliteedi ees on paljud avaliku sektori tellijad ja erasektori teenuseosutajad asetanud kahvlisse, millest aluspõhimõtteid või paradigmat muutmata väljapääsu pole, leiab AS G4S Eesti juhatuse esimees Priit Sarapuu.
Tavapärane on olukord, kus hanke tellija pole nõus avalikult tunnistama (kellele siis ikka meeldib oma vigu tunnistada) maksumuse osas tehtud hindamise valearvestusi. Sageli minnakse hanketingimuste muutmise teed, mis enamasti väljendub kvaliteedialaste järeleandmistes.
Teine, samuti otseselt madalama hinna ülimuslikumaks seadmisest tekkiv probleem on seotud tööjõu- ja materjalimahukate hangetega, kus pakkujast sõltumatutel asjaoludel kerkiv kulubaas satub paratamatusse konflikti hankelepingu jäikusega.
Kui määrav on hind ja ainult hind, ei suuda ükski lepingut ihkav pakkuja jätta sisse lisamarginaali näiteks maailmaturu hinnakõikumiste tarbeks. Lahendus – kas lepingu ennetähtaegne lõpetamine või taas järeleandmised kvaliteedis. Seda, mida tähendab kokkuhoid kvaliteedi pealt, ei ole usutavasti üheltki Eesti teedel ja tänavatel liiklejalt mõtet küsidagi ilma, et vastuseks tuleks mõru naeratus.
Pikemalt loe tänase Äripäeva paberväljaandest.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.