Kindlustussektori olemuselt loomulik areng on see, et kliendid soovivad seltsidelt järjest kvaliteetsemat teenust. Mis on kliendi jaoks kindlustusvaldkonnas tavapärane tõehetk? Loomulikult tema kahjujuhtumi käsitlemine. Just sel hetkel selgub, kas kliendisõbralikkus on ainult lubadus kodulehel ja telereklaamis või väljendub see ka tegudes.
Tervikuna on kindlustusturg iga aastaga kliendisõbralikum. Kliendil on järjest rohkem võrreldavat infot toodete, nende hindade ja sisu kohta. Samas on Eestis kindlasti veel arenguruumi - näiteks Suurbritannias sõlmitakse üle 65% autokindlustusest ja 40% eraisikute varakindlustusest veebis, kuid mitte kindlustusseltsi või maakleri kodulehtedel, vaid peamiselt hinnavõrdlusportaalides. Kindlustuse müümine mobiilis teeb meie turul samuti alles esimesi samme.
Finantssektori kliendisuhtluses on juba mõnda aega teemaks, et erinevate väga efektiivsete veebipõhiste lahenduste tõttu on kliendid oma pangast või kindlustusseltsist mõnevõrra kaugenenud. Seega on lojaalsete klientide hoidmine ja nende hulga kasvatamine üheks kõige keerulisemaks ülesandeks kõigile turuosalistele. Oluline on liikuda personaalsema ja sisulisema kliendisuhtluse poole kanalis, mida klient eelistab - olgu seda siis kontor, telefon või veebi teel nõu andmine.
Tegevuse efektiivsus on jätkuvalt väga oluline teema. Rahvusvaheliste finantsurgude madalad intressimäärad sunnivad kindlustusseltse oma fookust suunama rohkem kindlustusriskidele. Seltsid püüavad parandada oma tehnilisi tulemusi, pöörates rohkem tähelepanu hindadele ja tegevuskuludele. Kriitilise pilguga vaadatakse üle nii oma kontorivõrk kui ka sisemise toimimise efektiivsus. Inimeste arv Eesti kindlustussektoris lähema aasta jooksul kindlasti väheneb.
Eesti kindlustusturu lähitulevikku tervikuna iseloomustades võib öelda, et võidujooks iga kliendi pärast hoogustub. Need seltsid, kes oma klienti kõige paremini tunnevad ning suudavad talle pakkuda sobivaid lahendusi, on võitjad. Ettevõtjad ja eraisikud võidavad nendest arengutest lähitulevikus igal juhul.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.