Eestit Soomest eraldavad 50 meremiili pole enam ammu distants, mis takistaks inimeste kiiret ja vaba liikumist ühelt lahepoolelt teisele. Sellise moodsa rahvaste rändamisega rööbiti liigub edasi ka kahe riigi vaheline postipakiturg, kirjutab Itella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto Eelmaa.
Keskmine eestlane saab aastas 2,5 ja soomlane 10 pakki - erinevus on tingitud peamiselt riikide elatustaseme vahest. Seetõttu ei tasu ka e-kaubanduse pealetungist hoolimata naabritele kiiret järelejõudmist oodata. Kui riigisiseselt on kahe riigi pakisaatmine mahtudelt erinev, siis riikidevaheliselt käib tihe rebimine.
Veidi enam kui aasta eest avanes meie era- ja äriklientidel võimalus saata pakke lisaks Eestile ka naaberriigi sinistesse automaatidesse. Sealsel turul 15 pakiautomaadiga alustades ei näinud kõige optimistlikumadki prognoosid ette, et aasta pärast katab võrgustik juba kogu Soomet.
Ajad, kui saadetisi kahe naaberriigi vahel tuli oodata nädalaid, on lõplikult möödas. Näiteks täna Tartus automaati pandud pakk on hiljemalt kolme päeva pärast juba kus iganes Soomes.
Moodsa kiirtee sünnist on aru saanud nii kaupmehed, kes vaatavad piiri taha, kui ka Soome e-poed, kes tunnevad huvi meie turule sisenemise vastu. Lisaks hindavad kiiret teenust ka turistid. Iga kolmanda siit Soome saadetud paki on postitanud eraklient.
Seega ei peegelda sadamates napi pagasiga liikuvad reisijad siin ostmata jääva kauba hulka, vaid seda, et hinda on tõusnud mugav laevasõit ning ostukärude asemel rändavad üle lahe postipakid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.