• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 07.10.13, 10:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eelnõu kehtestab keskklassi autole luksusauto maksu

Kavandatavate maksuseaduse muudatustega kehtestatakse käibemaksuosisena sisuliselt luksussõiduki maks keskklassi sõidukite suhtes. Eelnõu on tugevalt riigi poole kaldu, sest arvestamata jäetakse võimalusega, et autot kasutatakse peale ettevõtluse isiklikuks tarbeks poolest väiksemas osas.
Eelnõus soovitakse piirata sõiduautode käibemaksu mahaarvamist poole võrra ja mitte lubada ühe sõiduauto kohta mahaarvamist rohkem kui 2000 eurot. Erandina lubatakse käibemaksu täielikku mahaarvamist autode müügi ja rendileandmise korral ning  juhul, kui autot kasutatakse eranditult ettevõtluse jaoks. Viimane peab olema maksuhaldurit rahuldaval viisil tõendatud, kuid eelnõust ei selgu, milline on maksuhaldurit rahuldav viis. Täiendav maksustamine ei tähenda paremat laekumist. Kui täiendav maks kehtestatakse läbimõtlematult, võib see kaasa tuua hoopis maksutulude vähenemise.
Käibemaksu üldine põhimõte on, et maha saab arvata ettevõtluses maksustatava käibe tarbeks tehtud kuludelt tasutud käibemaksu. Eelnõu kaldub sellest põhimõttest kõrvale, olles ebaõiglane juhtudel, kui autot kasutatakse isiklikeks sõitudeks näiteks 10 või 20% ulatuses ja sellele vastab mahaarvamise piirang minimaalselt 50.
Valitsus on seni kinnitanud, et luksusautode maksustamist ei tule, kuid maksustab progresseeruvalt eelkõige kallimate autode kasutamist. 50% käibemaksu saab maha arvata autolt, mille hind on 20 000 eurot + km. Kallima keskklassi autolt, mis maksab 40 000 eurot , saab maha arvata kõigest 25% käibemaksu, 100 000euroselt luksussõidukilt aga 10%.
Eelnõus puudub mõistlik tasakaal, mis lubaks autot mõistuspäraselt ja ausalt makse deklareerides kasutada paralleelselt ühel ja teisel otstarbel. Kui tahad firma autoga vaid pisut oma asju ajada, kaotad vähemalt pool  käibemaksu ja maksad erisoodustust või pead oma asjade ajamiseks ostma isikliku auto.  Kui 2000eurose mahaarvamispiiriga pannakse paika, et  50% või 90% tehtud kulust (sõltuvalt auto hinnast) ei ole ettevõtluse tarbeks, on tee lahti ka selle osa maksustamiseks tulumaksuga kui ettevõtlusega mitteseotud kulu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele