Tallinna linna reklaamidena esitatud plakatite ja videote tunnistamine Keskerakonna valimispropagandaks on suutnud muretsema panna isegi Edgar Savisaare, kirjutab Äripäeva toimetaja Indrek Kald.
Suure osa kohalike valimiste eel Tallinna linna reklaamidena esitatud plakateid ja videoid tunnistas Tartu Ülikooli semiootikaosakonna ekspertiis Keskerakonna valimispropagandaks. Sellele järgnenu on suutnud muretsema panna isegi Edgar Savisaare. Iga terve mõistusega inimene mõistagi ka võttis neid palakateid ja videoid valimisreklaamina (üksikute eranditega, loe altpoolt).
Seetõttu tegi Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon (ERJK) neil domineerinud Keskerakonna esimehele, Tallinna linnapeale Edgar Savisaarele
enam kui 100 000eurose ettekirjutuse. Just nii palju kulus linnal maksumaksjate raha sisuliselt Savisaare valimisreklaamile. Ühtlasi
palus ERJK alustada prokuratuuril kriminaalmenetlust, kuna keskpartei kampaaniat rahastati Tallinna eelarvest.
Kui seni on Savisaar vilistanud seadustele ja kodanike õiglustundele, siis sajatuhandene rahanõue ning ähvardav kriminaalasi muutsid ta murelikuks. Savisaar hakkas õigustatult kartma ning lasi linnavalitsuse propagandakahuritest tulistada teiste parteide suunas, sest ka IRL ja Reform olevat riigi raha eest endid valimiste eel reklaaminud. Selleks koostas erakond ka nimekirja vastavate kuritarvituste kohta, paludes selle põhjal omakorda algatada kriminaalmenetlus.
Ühtlasi lasi Savisaar Tallinna linnalt varemgi suunatud tellimusi saanud reklaamiõppejõud Linnar Priimäel koostada analüüsi Tartu Ülikooli ekspertiisile. Näidake mulle inimest, kes uskus, et Priimägi lähtub teaduslikest printsiipidest ja annab usaldusväärse hinnangu. Te ei leia sellist.
Nii nagu kõik said aru, et Savisaare ja tema jüngritega plakatid olid valimisreklaam, nii oli ka ette teada, et Priimägi püüab patustanuid süüst puhtaks pesta. „Ükski Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjoni poolt menetlusse antud viiest Tallinna linna plakatist või videoklipist ei kujuta endast valimisreklaami,“ seisab Priimäe allkirja kandva „sõltumatu“ analüüsi lõppjärelduses.
Priimäe arvates pole kuulus Hiiu staadioni avamise plakat Edgar Savisaare, Jaanus Mutli ja Arvo Sarapuuga valimisreklaam, sest Savisaar ei ole juriidilises mõttes Keskerakonna kaubamärk. Kuigi samas „analüüsis“ väidab ta, et valimisreklaami oluline tunnus on muuhulgas „kaubamärgi (erakonna, valitava isiku) eksponeering“. Ja kuna staadioni avamise reklaami võinuks kasutada ka väljaspool valimiste perioodi, ei liigitu see valimisreklaami alla.
Tegelikult saab Savisaare linnavalitsuse kunagine mainekujundusnõunik Priimägi ju ise ka suurepäraselt aru, et ERJKle silma hakanud reklaamid e näol oli tegu keskpartei propagandaga maksumaksja raha eest. Jääb oodata kriminaalmenetluse lõppu.
Autor: Indrek Kald, kaasautor
Seotud lood
Erakondade rahastamise järelevalve komisjon tegi täna ettekirjutuse Edgar Savisaarele, kes peab tagastama rohkem kui 100 000 euro eest ebaseaduslikke annetusi.
Tallinna abilinnapead Eha Võrk ja Merike Martinson ning kesklinna vanem Mihhail Korb ei soovinud kommenteerida Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjoni otsust.
Maksumaksja raha eest tehtud valimisreklaamide suhtes algatatud kriminaalasi on Põhja-Tallinna keskerakondlasest vanema Karin Tammemägi sõnul poliitiline rünnak.
Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon palub prokuratuuril alustada kriminaalmenetlust seoses Tallinna linna eelarvest rahastatud Keskerakonna valimiskampaaniaga.
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele