• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 18.08.14, 09:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parem töötajad bussis kui laevas

Kui Haapsalus töö kaotanud inimesed valivad igapäevase Keilasse sõitmise ning Soome töölemineku vahel, siis riigil seisukohast võib olla mõistlik teha ettevõtetele töötajate transpordi ja majutamise soodustusi, leiab Finesta juht Heikki Mäki.
PKC Grupi Haapsalu tehase sulgemine ja töötajate suunamine sama ettevõtte Keila tootmisüksusesse on ehe näide, kuidas maapiirkondade tööjõupuudus sunnib ettevõtteid ümber paiknema ning inimesi iga päev töö ja kodu vahet rändama.
PKC juhtum on mõistagi suur hoop kohalikule omavalitsusele, kuid riigi tasandil tuleks vaadata suuremat pilti ning mõelda kaugemale. Hea uudis on see, et tehas jäi Eestisse. Üha enam harjuvad Eesti inimesed paratamatusega, et töökoht ei asu elukoha lähedal. Haapsalu tehase töötajate profiiliga sobivaid töökohti leidub hulgaliselt Tallinna ümbruses ning Pärnus. Probleem on hoopis transport. Sageli peavad tootmisettevõtted inimeste leidmiseks olema valmis korraldama neile transpordi ning vahetustega töö puhul ka ajutise majutuse.
Võib ju unistada maksusoodustustest, mis meelitaks ettevõtteid väljaspool pealinna töökohti looma. Kuid on arusaadav, et ühel ettevõttegrupil on mõistlik hoida oma tehased ühes kohas, mitte mööda Eestit laiali. Realistlikum ja tõhusam on sisse seada soodustused töötajate igapäevasele transportimisele ja majutusele. Suurtes tööstusettevõtetes, kus tööjõukulud on niigi pideva surve all, kujuneb inimeste pendelrände kinnimaksmisele kuluv summa märkimisväärseks.
Kui riik siin maksusoodustuse näol õla alla paneb, võib see päästa järgmise omavalitsuse halvast uudisest tehase sulgemise ja tootmise Eestist ära kolimise kohta. Rahvusvahelised tootmisettevõtted ei loo töökohti mitte ainult lihttöölistele, vaid ka spetsialistidele, inseneridele ja juhtidele ning kohalikele suur- ja väikeettevõtjatele, kellelt teenuseid ostetakse.
Autor: Vilja Kiisler, Heikki Mäki

Seotud lood

Börsiuudised
  • 07.08.14, 10:14
PKC sulgeb tehase ja koondab töötajad
Autotööstusele juhtmeköidiseid valmistav rahvusvaheline PKC Group sulgeb aasta lõpuks Haapsalu tehase ning koondab töötajad, teatas ettevõte. 
Uudised
  • 07.08.14, 14:07
PKC juht: teade võeti vastu murelikult
Haapsalus kaotab üle 200 inimese töö juhtmeköidiste tootja PKC tehase sulgemise tõttu, kuid tehase juhi Lauri Rohtoja sõnul küsisid paljud töötajad kohe võimaliku üleviimise kohta PKC Keila tehasesse.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.10.24, 14:09
Rikkumiste arv kasvab. G4S: saaksime olla politseile rohkemgi abiks, usaldust on vaja
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele