• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.09.14, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja, ära toeta Putini propagandat!

Tänase Äripäeva kaanelugu näitab, kuidas tuntud Eesti ettevõtted reklaamivad end massiivselt ka Eestis nähtavates Putini-meelsetes telekanalites.
Äripäeva hinnangul on ettevõtjal Ukraina sõja taustal ja käimasoleva külma sõja tingimustes viimane aeg mõtlema hakata, kuidas kulutada reklaamiraha nii, et see ei toetaks kaudselt Vene propagandamasinat. Oma toodete reklaamimine Putini ideoloogiat edastavates meediakanalites kannab kaudse moraalse heakskiidu pitserit hoolimata sellest, et selle taga on tegelikult puhtmajanduslik kaalutlus ühelt poolt, teisalt aga lihtsalt süvenematus. Äripäeva andmetel reklaamib end Vene kanalites ligi 150 ettevõtet – aga ka riigiasutust, nende hulgas haigekassa.
Mõistame ettevõtjate argumenti, et venekeelse tarbijani on vaja jõuda. On tõsi, et kui ühed ettevõtted kõnealustes kanalites reklaami ei ostaks, siis teeks seda keegi teine: turg tühja kohta ei salli. Tavapärases poliitilises olukorras on igati normaalne, et ettevõtja järgib oma tegevuses puhtalt majanduslikke printsiipe ning leiab oma auditooriumiga suhtlemiseks toimivad kuluefektiivsed lahendused.
Apoliitiline poliitilisus. Paraku nõuab muutunud poliitiline olukord teistsugust mõtlemist. See ei tähenda automaatselt kõigi efektiivsusega seotud arusaamade kõrvaleheitmist, kuid poliitilist aspekti meediaplaneerimises täiesti kõrvale jätta oleks tänases olukorras vastutustundetu. Ettevõtjad, kes ütlevad, et ei soovi poliitikasse sekkuda, on kaudselt sellesse siiski juba sekkunud, vahendades meediaagentuuride kaudu oma rahalisi vahendeid Vene valitsuse ideoloogiat esindavatele telekanalitele. Nii osutub huvipuudus oma reklaamiraha kasutamise suhtes tegelikkuses n-ö poliitilisemaks kui põhimõtteline otsus, missuguste kanalite kaudu oma toote-teenuse sihtgrupini jõuda.
Meediaplaneerimisele silm peale. Tõsiasi, et enamik Äripäeva küsitletud ettevõtete juhte ei teadnud, missugustes kanalites tema juhitava ettevõtte reklaamid jooksevad, näitavad peamiselt seda, et nad ei ole selle teema üle järele mõelnud. See on inimlikus plaanis ju arusaadav: ettevõtjal on sada muud muret kui ennast pidevalt kursis hoida sellega, mismoodi täidavad meediaagentuurid neile ettevõtte poolt lepingutega delegeeritud ülesandeid.
Eeldatavasti leidub vähe neid Eesti ettevõtjaid, kes kuuluvad ise RTR Rossija või Vesti vaatajate hulka. Enamik neist usaldab oma reklaamikampaaniate väljatöötamise meediaagentuuride hooleks, ja nii tulid Äripäeva küsimused nii mõnelegi juhile ootamatult. Üks neist tunnistas otsesõnu, et tal on piinlik selle pärast, et ta ei tea, missugustes kanalites tema ettevõtte reklaame näidatakse.
Äripäeva sõnum ei ole siinkohal ettevõtjat süüdistada. Küll aga ühemõtteliselt teadvustada, et „süütuse aeg“ on otsas. Apoliitilisust taotlev, sõnastav ja hindav ettevõtja võib ennast ootamatult ja ebamugavalt leida olukorrast, kus näiv apoliitilisus osutub tema enda teadmatagi Putini režiimi kaudseks toetamiseks. Seetõttu on tark meediaplaanidel sisulisemalt silma peal hoida.
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 05.03.15, 11:30
Vene propagandakanal segas "Tujurikkuja" EKRE skandaali
Vene propagandasaade "Vesti" segas uudistelõigus kokku "Tujurikkuja" sketši ning äsja riigikokku valitud EKRE liikme Jaak Madisoni ümber puhkenud skandaali.
Uudised
  • 27.03.15, 09:44
Elion taastas Vene propagandakanalite ülekanded
Vahepeal Elioni levist kadunud Venemaa propagandakanalid on taas Eesti vaatajatele nähtavad.
Uudised
  • 16.09.14, 12:09
Leedul sai küll Putini ajupesust
Leedu elanike ajupesu lõpetamiseks tuleb piirata Venemaalt tulevat informatsiooni või Vene telekanalid täielikult välja lülitada, vahendas Leedu Delfi telekanali LRT arutelu.
Uudised
  • 12.09.14, 08:26
Vene sõltumatu meedia võib Eestisse laieneda
Venemaa tuntuima sõltumatu telejaama Dožd TV peadirektor Natalja Sindejeva saatis Delfile ja TV3le kinnituse, et ollakse valmis Eestis oma sisu jagama ja koostööd tegema, et siin elavate venelaste inforuum laieneks ning muutuks mitmekesisemaks, vahendasid meediakanalid.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele