• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 28.09.16, 19:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nike on USAs oma turuosa kaotamas

Nike’i tulevikutellimused jäid juba kolmandat korda järjest analüütikute prognoosidele alla. Maailma suurim jalatsitootja seisab Põhja-Ameerikas silmitsi taaselustuva konkurentsiga Adidase poolt ning ühtlasi valmistab muret ettevõtte korvpallikaupade sektor.
Nike korvpallijalats
  • Nike korvpallijalats Foto: EPA
Kuigi Nike teatas oodatust paremast kvartali müügitulust ja kasumist, kukkus ettevõtte aktsiahind eile turu sulgemise järgselt 4,4%, 52,90 dollarile. Tegemist on Dow Jonesi kehvima käekäiguga aktsiaga, olles sellel aastal kukkunud ligi 11%.
Nike ja ettevõtte Jordani bränd kontrollivad jätkuvalt USA jalatsiturgu, kuid rivaalid nagu Adidas ja Under Armour ohustavad firma dekaadide pikkust turuliidri positsiooni üha enam.
Nike on palju turuosa korvpalli kategoorias kaotanud Under Armourile, peale seda, kui viimane palkas 2013. aastal Golden State Warriorsi mängija Stephen Curry oma reklaamnäoks. Adidas on aga edu saavutanud peamiselt moejalatsitega, mida on reklaaminud kuulsused nagu näiteks Kanye West. Vastukaaluks on Nike pakkunud soodsamaid versioone oma LeBron Jamesi ja Kevin Duranti korvpallijalanõudest, kuid see on vähendanud ettevõtte kogukasumit.
Ettevõte prognoosis, et 2016. aasta septembri kuni 2017. aasta jaanuari tellimused ehk “tulevikutellimused” kasvavad 7%. Tegemist on väikseima oodatava kasvuga viimase viie kvartali jooksul. Analüütikud prognoosisid, et tuleviku tellimused kasvavad 8%, selgub Consensus Metrixi andmetest.
Nike'i netokasum kasvas 5,9%, 1,25 miljardile dollarile ehk aktsiakasum oli 73 senti. Reutersi küsitletud analüütikud prognoosisid keskmiseks kasumiks 56 senti aktsia kohta.
Ettevõtte müügitulu kasvas 7,7%, 9,06 miljardile dollarile, ületades sellega analüütikute prognoose, milleks oli 8,87 miljardit dollarit.
 

Seotud lood

Börsiuudised
  • 22.03.17, 01:31
Nike - pessimistide ja optimistide kahevõitlus
Maailma suurim spordikaupade tootja Nike avalikustas teisipäeval enda majandusaasta kolmanda kvartali tulemused, mis pidid andma selgema signaali, kuhu suunas firma liigub. Paraku tegid need vee vaid sogasemaks ja firma on senisest rohkemgi pessimistide ja optimistide kahe tule vahel.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele