Kui investorid vaatavad tagasi 2016. aasta märkimisväärseimale sündmusele, siis see ei ole juunis toimunud Brexiti hääletus, novembrikuine Donald Trumpi valimisvõit või isegi Föderaalreservi oodatav intressimäärade tõstmine detsembris.
- Wall Streeti jaoks juhtus lõppeva aasta olulisim sündmus 11. juulil. Foto: EPA
See on hoopis 11. juuli, kui muutus kõik. Vähemalt nii leiab Bank of America Merrill Lynchi (BofAML) juhtiv investeerimisstrateeg Michael Hartnett, vahendab CNBC.
Sel päeval kukkus pikaajaliste võlakirjade
tootlikkus Hartnetti ja paljude teiste turuekspertide hinnangul mitme aastakümne madalaimale tasemele. Olukorra põhjustas ootus, et keskpanga agressiivne rahanduspoliitika asendub fiskaalpoliitika meetmetega, mille eesmärk on elavdada maailmamajandust kulutamisega. Investorite jaoks tähendab see põlvkonnapikkuse võlakirja pullituru lõppu ning uue režiimi algust.
“See oli päev, kui võlakirjaturu kõigi aegade parim pulliturg lõppes. Sellest ajast peale on tootlused kasvanud. See on kahtlemata 2016. aasta suurim sündmus,” sõnas Hartnett BofAMLi iga-aastasel uue aasta väljavaate tutvustusel.
Nagu ka paljud teised
Wall Streetil, pidi BofAML pärast
Trumpi võitu oma prognoosid ümberhindama. Üleüldine
inflatsiooni olukord, kasvav tootlikkus ning fiskaalse ergutuse ootused olid küll teada, kuid nende mahtu ei osatud turul oodata. Võlakirjade tootlikkuse muutusel on suur mõju, märkis Hartnett.
BofAML prognoosib, et
S&P 500 kasvab 2017. aasta lõpuks 2300 punktile, ehk teeb kõigest 4% tõusu, võrreldes praeguse tasemega. 10aastaste võlakirjade tootlikkus aga kasvab sellel ajavahemikul 2,65%-le ehk veerandi protsendipunkti võrra, võrreldes praeguse tasemega.
See ei pruugi küll kõlada millegi erilisena, kuid Hartnetti sõnul on sinna keeruline jõuda, kuna investorid peavad uue olukorraga harjuma.“Need on üsna tagasihoidlikud liikumised võrreldes sellega, kus me praegu oleme, kuid nad peaksid oma pinna all varjama märkimisväärset volatiilsust,” sõnas ta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.