Sõidujagamisteenust pakkuv Uber on astunud sammukese lähemale unistusele luua oma transpordivõrk isesõitvatest autodest, mis täna sõlmitud kokkuleppe kohaselt peaksid valmima Saksa ühe suurema autotootja tehastes.
Uberi ja Daimleri kokkulepe tähendab, et esimest korda valmistab suur autotootja oma isesõitvad autod ilma
Uberi osaluseta spetsiaalselt sõidujagamisfirma transpordivõrgu jaoks. Tegemist ei ole eksklusiivse kokkuleppega ja Daimlerile jääb samal ajal õigus toota autosid ka Uberi konkurentidele, Uber tohib aga samal ajal oma nn avatud platvormile võtta ka teiste autotootjate sõidukeid.
„Sellised autotootjad nagu
Daimler on meie strateegia elluviimiseks hädavajalikud, sest Uberil endal pole autode valmistamise kogemust – ja autode valmistamine on tõeliselt raske,“ ütles pressiteates Uberi tegevjuht Travis Kalanick, vahendab New York Times. „Saame kombineerida Uberi ülemaailmse sõidujagamisvõrgu ning Daimleri-suguste autotootjate maailmatasemel sõidukid, et Uberi kliendid saaksid linnasõidul nautida kvaliteetset teenust.“
„Daimler kui omaaegne autode leiutaja seab tulevikus sihiks ka juhita autode turuliidri positsiooni,“ kommenteeris Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche. „Selle nimel on meil hea võimalus Uberiga jõud ühendada.“
Daimleri isesõitvad autod peaksid mõlema ettevõtte kinnitusel Uberi võrku jõudma lähiaastatel.
Varem on Uber ka iseseisvalt ja muude autotootjatega kahasse arendanud isesõitvate autode prototüüpe näiteks Volvo XC-90 ja Ford Fusioni baasil. Lyft, Uberi suurim konkurent USAs, on tegemas samasugust koostööd General Motorsiga ning
Google sõlmis möödunud aastal kokkuleppe Fiat Chrysleriga isesõitvate autode tootmiseks.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?