General Motorsi teade Opeli müügiplaanist võib tähendada Fiat Chryslerile väljavaadet alustada Ameerika autotootjaga taas ühinemiskõnelusi, mis seni on jäänud viljatuks.
Opelist loobumisega kaob
General Motorsi kattuvus Fiatiga Euroopas ning GM saaks võimaluse asendada oma kahjumis üksused Fiati kasumit tootvate mudelitega. Fiati tegevjuht Sergio Marchionne on kokkuleppeks avatud, ehkki GM tõrjus tema kahe aasta tagused ettepanekud tagasi.
„See tekitab kindlasti uusi spekulatsioone ühinemistest ja ülevõttudest, sealhulgas Fiati uuest huvist GMi vastu“, kommenteeris Bloombergi vahendusel Opeli võimalikku müüki PSA Groupile Jose Asumendi, JPMorgan Chase’i analüütik Londonis.
Fiat Chrysleri aktsia on General Motorsi uudise järel tõusnud Milano börsil üle 5 protsendi.
Marchionne, kelle juhtimisel viis Fiat 2014. aastal lõpule Chrysleri ülevõtu, on sageli rõhutanud, et autotootjad peavad ühinema, et kasumlikkust suurendada. Tema sõnul raisatakse sektoris miljardeid dollareid sellele, et luua ühest ja samast tehnoloogiast arvukaid erinevaid versioone. Parema energiatõhususe arendamine ja isesõitvate omaduste lisamine on kulukas ja seab traditsioonilised autotootjad surve alla, samal ajal kui neid ähvardab konkurents sellistelt uutelt tegijatelt nagu
Tesla.
General Motorsile tähendaks Opeli müük ja Euroopast väljumine joone allatõmbamist alates 2009. aastast 9,1 miljardi dollari suuruseks paisunud kahjumile, aga ka miljoni sõiduki võrra väiksemat aastatoodangut. Bloombergi allika kohaselt ei ole Detroidi autotootja Fiati ega ühegi teise suurettevõttega ühinemisest siiski praegu huvitatud. GMi juhtkond on seisukohal, et ettevõte on piisavalt suur ka ilma Opelita.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.