Täna avaldas Harju Elekter 2016. aasta majandustulemused, mille järgi suurendas ettevõte oma tulusid, samal ajal vähenes Eesti turu osatähtsus.
- Harju Elekter on välisturgudel aktiivne. Foto: Raul Mee, Äripäev
Harju Elektri mullune müügitulu oli 61,2 miljonit eurot – väike kasv võrreldes 2015. aastal teenitud 60,7 miljoni euroga. Ettevõtte puhaskasum kasvas aastaga 3,18 miljonilt 3,22 miljonile eurole. Müügitulu tõusu taga oli neljandas kvartalis asetleidnud suur elektriseadmete müük.
Samal ajal kui tarned Eesti turule langesid 23,4%-lt 21,9%-le, suurenes selle arvel müük välisturgudele. Aastaga vähenesid tarned Eesti turule 0,8 miljoni euro võrra, põhjuseks tõi Harju Elekter investeeringute vähenemise energiajaotussektoris. Kokkuvõttes moodustas kontserni väljaspool Eestit teenitud müügitulu möödunud aastal 78,1%.
Harju Elektri peamised välissihid on Soome, Rootsi ja Norra. Neis kõigis suutis kontsern müügitulusid kasvatada. Tarnete osakaal vähenes vaid Norra turul, põhjusteks madal naftahind ja põhikliendi omanikuvahetus.
Kontserni agressiivsema välisturugude-suunalise tegevuse tõttu tõusid aastaga ettevõtte turustuskulud 14 protsenti.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.