Toidutootja Nestle SA teatas neljapäeval, et esimeses kvartalis ettevõtte tulemused ei paranenud, sest inimeste tarbimisharjumused on muutumas, vahendab MarketWatch.
- Nestle šokolaadid Foto: Reuters/Scanpix
Ettevõtte käive ulatus 21 miljardi dollarini – aasta ajaga kasvas see vaid 0,5 protsenti. Kohandatud käibe kasv, kus on arvestatud valuuta kõikumise, firmade omandamise ja kahjumlike äride müügiga, oli 2,3 protsenti.
Tulemus peegeldab seda, millega ka teised toidutootjad peavad toime tulema – majanduskasv on leige, hindu on keeruline tõsta ning tarbijad eelistavad aina enam kohalikku ja orgaanilist toitu.
Nestle maiustuste äri, kuhu kuuluvad näiteks Kit Kat ja Cailleri šokolaad, survestas müüki kõige enam. Tegevjuht Mark Schneider ütles, et 2016. aastal oli liigaasta ning see tegi tulemuste võrdlemise keerulisemaks.
Analüütikud ootasid, et ettevõtte käibeks kujuneb 21,3 miljardit franki, selgub FactSeti andmetest. Orgaaniliseks käibe kasvuks oodati 2 protsenti.
Müük oli aga nõrk just Ameerikas, kus see kasvas vaid 0,4 protsenti. Arenevatel turgudel suurenes müük aga 4,3 protsenti. Esialgu oli Nestle eesmärk 5-6protsendiline kasv, aga sellest loobuti veebruaris.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.