Kutsume väiketootjaid üles rääkima oma kogemustest ja suhetest kaubanduskettidega. Jagatud teabest võidavad nii ettevõtluskeskkond kui ka tarbija, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Väike toidutootja otsib oma toodetele laiemat tuntust ja turgu. Kaubanduskett soovib pakkuda mitmekesist tootevalikut ja muidugi konkurentsivõimelisi hindu. Klient tahab poodi minnes ühest küljest harjumuspäraseid tooteid soodsate hindadega, teisalt on tal alati valmisolek pisut seigelda, proovida uusi maitseid.
Väiketootjad peavad end tõestama usaldusväärse tarnija ja tootjana, kuid lõpuks otsustavad tarbijad, kui kaua väikefirmade tooted poeriiulitel püsivad, selgitavad kaubandusketid.
Eesti jahutatud ja külmutatud toiduainete turul üritavad jala suuremalt ukse vahele saada väikeettevõtjad, kelle mahud ulatuvad sadadest kilogrammidest kümnete tonnideni kuus. Kolme firma kogemused suurtes poodides oma kauba müümisega on erinevad.
Harjumaal 30 aastat tegutsenud väike lihatööstus A-Vorst lõpetas tootmise, sest väiketootjal oli keeruline saada oma kaupa suurtesse poodidesse müügile. Sama muret jagavad teisedki väiketootjad.
Äripäeva nädalasaade “Äripäev eetris” valis nädala kaotajaks laevaehitaja Baltic Workboatsi omanikud ning lihatöösturi, kelle tooteid tunti Alavere Lihameistri kaubamärgi alt.
Kuidas muuta julge idee püsivaks edulooks? Tea Varrak on hariduse vallas teerajaja, kes koos meeskonnaga pani 30 aastat tagasi aluse Audentesele – erakoolile, mis tänaseks on kasvanud rahvusvaheliseks hariduskeskuseks. See lugu ei ole ainult kooli rajamisest, vaid ka visioonist, juhtimisest ja jätkusuutlikkusest – teemadest, mis on olulised ka ärimaailmas. Mis on olnud selle eduloo võtmetegurid ja mida saame sellest tänases muutuvas maailmas õppida?