• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 27.04.17, 20:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tippjuht: Facebook ja Google pole tehnoloogiafirmad

Maailma uurima reklaamifirma WPP Martin Sorrell tõdes, et Facebook ja Google peaksid lõpetama enda reklaamimise tehnoloogiafirmadena – tegemist on siiski meediaettevõtetega.
Google'i veebireklaamid genereerivad ligi 90% Alphabeti käibest.
  • Google'i veebireklaamid genereerivad ligi 90% Alphabeti käibest. Foto: EPA
Sorrell ütles, et neil ettevõtetel, kes tahavad oma tooteid reklaamida, on omajagu tegemist probleemiga, et reklaam ilmub kas Facebookis või YouTube’is nii-öelda valel kohal. See tähendab, et näiteks kuvab YouTube reklaami enne või pärast videot, mille sisu on kohatu või äärmuslik. “Probleeme on palju, Google’ile ja Facebookile kuulub kokku 75% digitaalturundusest, seega on nad väga olulised,” ütles Sorrell.
CNBC vahendab, et hiljaaegu on mitmed brändid loobunud oma tooteid Google’ile kuuluva YouTube’i vahendusel reklaamimast, kuna reklaam läheb sisuliselt ükskõik, missuguse video juurde. Paljudel juhtudel on nende sisu olnud aga kohatu või äärmuslik, mis kahjustab reklaamijate mainet.
Google on asjale juba omapoolse kommentaari andnud ning vabandanud selle eest, et YouTube’is on äärmusliku sisuga videoid. Samuti on ettevõte lubanud panustada lisajõude sellesse, et äärmusliku sisuga videod võimalikult kiiresti eemaldataks.
Facebooki on see-eest kritiseeritud aga valeuudiste levitamise eest. Samuti liiguvad Facebookiski videod, mis on kasutajatele väga häirivad vaadata ning sisaldavad vägivalda.
“Asja peamine idee on selles, et Google ja Facebook tunnistaksid, et nad on meediaettevõtted ning nad peavad sisu eest vastutuse võtma. Praegu me näeme ses valdkonnas probleeme,” lausus Sorrell.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele