Sisepõlemismootorid said järjekordse löögi kolmapäeval, kui Ühendkuningriik tõotas diisel- ja bensiinimootoritega autod 2040. aastaks keelustada, kirjutab The Wall Street Journal.
Sarnase avaldusega tuli kolm nädalat tagasi välja Prantsusmaa valitsus, mis samuti soovib keelata sisepõlemismootoritega autod aastaks 2040. Pea kolmandiku ELi liikmesriikides müüdavatest uutest autodest moodustavad kahe riigi aututööstused, edastab The Wall Street Journal.
Aastakümneid on valitsused üritanud ohjeldada sisepõlemismootoritega autode levikut ja tootmist, kuid seejuures on puudunud taskukohased alternatiivid. Tänaseks on elektriautod muutunud odavamaks ja efektiivsemaks, tänu millele on riigid hakanud keelustama sisepõlemismootoreid. Samuti on osad autotootjad võtnud omaks elektri-ja hübriidautode tootmise ning osaliselt selle vajalikkust propageerinud.
Näiteks
teatas Volvo hiljuti, et 2019. aastaks müüb ettevõte ainult elektri- ja hübriidautosid. Samuti on diisel- ja bensiinimootoritele survet avaldanud oma uue auto,
Model 3 välja tulekuga elektriautode tootja Tesla. Nimelt on uus mudel tavakasutajale taskukohane, makstes 35000$ Ühendkuningriikide keskkonnaministri sõnul ei saa riigid jätkata diisel- ja bensiinimootorite kasutamist mitte ainuüksi tervisega seonduvate ohtude tõttu, vaid ka põhjusel, et heitgaasid kiirendavad globaalset soojenemist.
Autotootjad ja nende tarnijad pakuvad Ühendkuningriikides ja Prantsusmaal sadadele tuhandetele inimestele hästi tasustatud tööd, mille jaoks pole vaja kõrgharidust. Kuigi hetkel pole ükski autotootja valitsuse tegevuskava kommenteerinud, siis The Wall Street Journali sõnul teevad suured autotootjad kindlasti lobitööd, et uute keeldudega võidelda.
Londonis on saaste kõigi aegade kõrgeimal tasemel, osaliselt tänu heitgaasidele, mis eralduvad sisepõlemismootorite kasutamisel. Igal aastal aitab sealne saastunud keskkond kaasa umbes 23 500 inimese surmale.
Sisepõlemismootorite tulevik sõltub suuresti kahest maailma suurimast autoturust – Ameerikast ja Hiinast. Hiina on küll viimastel aastatel elektriautode tootmist ergutanud, kuid sisepõlemismootorite keelustamise teemadel siiski napisõnaline olnud. Hetkel moodustavad elektriautod Hiinas ainult ühe protsendi kõikidest kasutuses olevatest autodest.
Ameerikas on madalad kütusehinnad elektriautode leviku peatanud, samuti on elektriautod märgatavalt kallimad fossiilkütusel jooksvatest autodest.
Kõige progressiivsem on olnud Norra, mis on seadnud eesmärgi jätta 2025. aastaks kasutusele ainult elektri ja vesiniku peal sõitvad autod või hübriidautod.
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?