Samuti jääb investeerimise seisukohalt ettevõtte praegune hinnatase tema jaoks rohkem elava fantaasia kui realistlike börsikordajate valdkonda (vt allpool). „Ettevõtte juhtkond ei tundunud vähemalt investoriga suheldes teadvat enda numbreid – või ei taha neid ka küsimuse peale avaldada,“ kommenteeris ta. „Aetakse hoopis müügijuttu ja tulevikuvisioone ning kindlasti tahaks teada erapooletu meditsiinitöötaja või –asutuse arvamust nende ja nende toodete kohta.“
Müüril aktsiate esmamärkimisest osa võtta plaanis ei ole ja ta tõi välja temas küsimusi tekitava.
Investoritega kohtunud inimesed ei teadnudki alguses, mis valuatsioonil ettevõte börsile jõuab. Öeldi umbes, et IPO prospekt on üle 100 lk pikk ja kusagil see number seal on, võime sulle prospekti kaasa anda.
Hakati rääkima aktsia hinnast, mis ilma muu infota ei ütle mitte midagi ja alles mitmenda küsimise peale siiski tunnistati, et hinnatase jääb veidi alla 20 miljoni euro. Krediidiinfo andmetel on Meravita käive olnud esimeses kvartalis keskmiselt 11 000-14 000 eurot ehk hinnatase jääb suurusjärku 100-150x ettevõtte käivet. Peab päris elav fantaasia olema, et sellist hinnataset panna. Ühesõnaga, nende hinnatase tundub mulle utoopiliselt kõrge ja seetõttu kindlasti investeerimas ei ole.
Küsimuse peale, kuidas hinnatase leiti, vastati, et 8 või 9x EBITDAt, aga ei tahetud täpsustada, mis aastal selle EBITDAni võiks jõuda. Ettevõte sai toodetega juuli alguses suurematesse Rimidesse sisse ja käive kasvab kenasti, aga seda on seni veel küllaltki vähe. Nad ise rõhutasid ka mitu korda, et apteegikettidesse ja poodidesse sisse saamise protsess on pikk ja keeruline, mis mängib oluliselt vastu nende kiire kasvu teesile.
Ebatraditsiooniline on ka nende lähenemine, et nad senistele tulemustele rõhku ei pööra, tavaliselt on börsile minevatel ettevõtetel ikkagi eelneva paari aasta majandustulemused koos kommentaaridega avalikud. Paraku ei Investoriteliidu ega Meravita lehel hetkel pole leida traditsioonilist Investorite sektsiooni ega Medical Pharmacy Group ASi majandustulemusi. Enne börsile minekut võib kuidagi veel aru saada nende meetodist üks-ühele investoritega rääkida, aga börsile minekuga võiks tulemused juba avalikud olla, et investorid saaks rahulikult kodus ilma juurde käiva müügijututa hinnata, mida ettevõte seni saavutanud on ja kas selle pealt nende tulevikuplaanid realistlikud ka on.
Kindlasti on murekoht, miks Meravita ravimeid ei ole üheski apteegis müügil veel. Mina ei julge tarbida ravimit, mis pole apteekides müügil.
Investor Henrik Igasta
kommenteeris ERRile, et konkreetsest ettevõttest on tal vaid pinnapealset infot, kuid üldiselt kipuvad alternatiivturule minema ettevõtted, mis on oma arengus suhteliselt algjärgus või varajases staadiumis või on tegemist väiksemahulise rahakaasamisega.